آلوم کار بهترین مجموعه تولید کننده پروفیل آلومینیوم | شمش آلومینیوم | پروفیل آلومینیوم درب و پنجره | پروفیل آلومینیوم ساختمانی

دریافت قیمت روز

بیلت آلومینیوم دی سی

بیلت آلومینیوم دی سی
فهرست مطالب

بیلت آلومینیوم دی سی

ماده اولیه و اصلی جهت تولید پروفیل آلومینیوم بیلت آلومینیوم می باشد. وجود محصولی مرغوب فقط زمانی حاصل می شود که از مواد اولیه مرغوب استفاده شده باشد.
کوچک ترین خطا در تولید بیلت برابر با تولید بدترین پروفیل آلومینیوم می باشد. شرکت آلوم کار همواره کوشیده است تا در تولید بیلت آلومینیوم نهایت دقت را داشته باشد.
وجود دو خط تولید بیلت آلومینیوم به روش DIRECT CHILL یا همان DC به همراه مهندسین متالوژی ، تکنسین های مجرب و دستگاه های به روز کوانتومتری و برشکاری ، استفاده از با کیفیت ترین فلاکس های ریخته گری و دستگاه های به روز جهت انجام عملیات دگازینگ (DEGASSING) همه باعث شده تا بیلت های شرکت آلومکار از استاندرد بالایی برخوردار و مناسب با تولید پیچیده ترین و حساس ترین مقاطع باشد.

 

از هر کوره ریخته گری به صورت تصادفی ۳ بار آنالیز از مذاب در مقاطع مختلف شکل گیری بیلت ها انجام می گیرد. بعد از تولید ، بیلت ها جهت عملیات هموژنیزه یا همان یکسان سازی سطح بیلت ها به کوره های هموژنیزه انتقال داده می شوند. با گذشت مدت زمان معین بیلت ها در اندازه های معین برش خورده و بسته بندی می گردند.

بیلت DC مخفف Direct Chilled

در سال 1375 شرکت تعاونی صنایع آلومینیوم اقدام به نصب و راه اندازی ماشین (DC (Direct Chilled یا تَبرید مستقیم نمود که برای تمایز بین بیلت های تولیدی ایرالکو با سایرین این اسم بکار میرود بعد ها شرکت های دیگری نیز اقدام به این کار کرده اند .

مزیت های روش DC

آلیاژ ها و اندازه های بیلت های مختلف نیازمند قالب های متفاوت هستند .
در ریخته گری بیلت آلومینیوم دی سی فلز مذاب درون کوره از طریق راه گاه های انتقال و توزیع مذاب که با آستر های نسوزی که در قسمت های مختلف سیستم به کار رفته اند به واحد گاز زدایی و سپس به واحد فیلتراسیون و در نهایت به واحد انجماد با استفاده از مبردهای مستقیم عمودی (DC) انتقال می یابد .
روش ریخته گری (DC) در مقایسه با روش های دیگر مانند ریخته گری با قالب تک بار خصوصا برای تولید آلیاژ های پر استحکامی مانند سری های 2000و 7000داری مزایایی هست :

  • حداقل جدایش فلزی
  • توانایی تولید بیلت های بزرگ
  • کمترین مقدار ترک در آلیاژ های پر استحکام
  • انتقال آرام و یک نواخت مذاب در دمای بالنسبه پایین برای جلوگیری بروز مشکلات عدیده.

به طور کلی کیفیت بیلت آلومینیوم به طور مستقیم و غیر مستقیم بر بهره وری و کیفیت محصول اکستروژن اثر دارد .

انواع بیلت های آلومینیومی

  1. بیلت وارداتی : مانند بیلت های وارداتی از شرکت های دوبال ، روسال ، تالکو و ….
  2. بیلت استاندار : شامل محصولات ایرالکو و المهدی می باشد که دربازار بانام بیلت استاندار شناخته می شود .
  3. بیلت DC : بیلت آلومینیوم تولید شده از آلومینیوم مذاب به روش ریخته گری DC که عمدتا به علت تمایز با محصولات دوشرکت ایرالکو و المهدی از این اصطلاح استفاده می شود .
  4. بلیت ذوب مجدد یا تبدیلی : بیلت هایی هستند که از ذوب مجدد ضایعات آلومینیومی تولید می شوند که آلیاژ بندی کمتری دارند.

اسامی محصولات نیم ساز ریختگی

  1. شمشال ( billet )
  2. شمش ( ingot )
  3. شمشه ( bloom )
  4. تختال ( slab )
  5. ورق ( sheet metal )
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تسمه-آلومینیوم-صنایع-الکترونیک

تسمه آلومینیوم صنایع الکترونیک

تسمه ها یکی از مواردی هستند که در صنایع مختلف کاربرد های بسیاری دارند. تسمه آلومینیوم که متریال اصلی آن آلومینیوم می باشد؛ دارای کاربرد

میلگرد آلومینیوم 3003

میلگرد آلومینیوم 3003

فلز آلومینیوم یکی از فراوان ترین عناصر در پوسته ی زمین می باشد. فراوانی، و خواص منحصر به فردی از این فلز مانند استحکام، مقاومت

تولید-هیت-سینک-آلومینیومی

تولید هیت سینک آلومینیومی

هیت سینک یا گرما بر نوعی قطعه فلزی است که جهت کاهش گرمای حین کار قطعاتی مانند انواع ال ای دی، انواع سیستم های صوتی

تسمه-آلومینیوم-انعطاف-پذیر

تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر

یکی دیگر از قطعات پرکاربرد در صنعت تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر می باشد. تسمه آلومینیومی برای انتقال قدرت بطور گسترده استفاده می شود که از