آلوم کار بهترین مجموعه تولید کننده پروفیل آلومینیوم | شمش آلومینیوم | پروفیل آلومینیوم درب و پنجره | پروفیل آلومینیوم ساختمانی

دریافت قیمت روز

میلگرد آلومینیوم 3003

میلگرد آلومینیوم 3003
فهرست مطالب

فلز آلومینیوم یکی از فراوان ترین عناصر در پوسته ی زمین می باشد. فراوانی، و خواص منحصر به فردی از این فلز مانند استحکام، مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی، رسانایی، وزن سبک و انعطاف پذیری سبب شده است تا اشکال متنوعی از این فلز تولید شود و در کاربرد های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این فلز را برای تقویت خواص، در آلیاژ های مختلف به کار می برند. در تولید آلیاژ های فلز آلومینیوم از عناصری مانند منیزیم، سیلیسیم، آهن، منگنز، روی و… استفاده میکنند که هر یک خواص ویژه ای به آن می بخشد. این آلیاژ ها را با توجه به عناصر و تشکیل دهنده و ویژگی های آن ها در گروه های مختلف سری 1000 تا 8000 دسته بندی می کنند. قطعات متنوعی از جمله ورق آلومینیوم، لوله، پروفیل، تسمه، شمش و مفتول از این فلز تولید شده و به عنوان مواد اولیه در صنایع مختلف به کار برده می شوند. یکی از مقاطع آلومینیومی فلز میلگرد است. این محصول در ابعاد و قطر های متنوع تولید شده و کاربرد های مختلفی به کار برده می شود. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با میلگرد آلومینیوم 3003 آشنا شوید.

هم جنین اگر قصد خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع مقاطع آلومینیومی را دارید، می توانید با مجموعه آلومکار در اراک تماس بگیرید. ما بهترین و مرغوب ترین میلگرد های را از بهترین برند ها جمع آوری کرده ایم و به صورت عمده به فروش می رسانیم. شما می توانید با مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی سفارش خود را ثبت نمایید و امکان ارسال به تمام نقاط ایران نیز فراهم است. برای اطلاع از قیمت میلگرد آلومینیوم 1403 تماس بگیرید.

۰۹۱۸۷۱۷۱۱۳۱

۰۹۱۸۷۱۷۱۹۳۱

میلگرد آلومینیوم 3003

تعریف میلگرد آلومینیوم

میلگرد آلومینیوم به میله‌ای فلزی استوانه‌ای شکل  با سطح مقطع دایره‌ای است که از آلومینیوم خالص یا آلیاژهای آلومینیوم ساخته می‌شود. که عموما چیزی بین ۹۰ تا ۹۵ درصد از آلیاژ آن از آلومینیوم تشکیل شده باشد. این محصول با فرآیندهای مختلفی مانند اکستروژن، نورد، یا سیم‌پیچ تولید می‌شود و در صنایع مختلف کاربردهای گوناگونی دارد. در فرآیند اکستروژن، آلومینیوم مذاب در یک قالب استوانه‌ای وارد می‌شود و تحت فشار قرار میگیرد تا یک میله آلومینیومی تشکیل شود. در فرآیند نورد، آلومینیوم مذاب بین دو غلتک قرار می گیرد تا در نهایت به صورت میگرد درآید. میلگرد آلومینیوم در ساخت درب و پنجره، نمای ساختمان، سقف کاذب و به دلیل رسانایی الکتریکی بالا در ساخت سیم و کابل برق، ساخت بدنه هواپیما، کشتی، قطار و لوازم خانگی کاربرد دارد. یکی از ویژگی های خاص فلز آلومینیوم قابلیت بازیافت آن است که به حفظ محیط زیست کمک می کند. همانطور که اشاره شد مقاطع آلومینیوم از آلیاژ های مختلف آلومینیوم ساخته می شوند. آلیاژ های پر کاربرد در تولید میلگرد آلومینیوم شامل آلیاژ آلومینیوم 3003، 6061، 6082 و 7075 است.

آلیاژ ۳۰۰۳ آلومینیوم

آلیاژ 3003 آلومینیوم در گروه آلیاژ های 3xxx است که عنصر اصلی در آن منگنز است به همین علت به این دسته از آلیاژ ها آلوماگ یا آلومینیوم – منگنز می گویند. اما عناصر دیگری مانند مس، آهن، سیلیکون و روی  نیز در آن وجود دارد. وجود آهن سبب کاهش حلالیت این آلیاژ می شود و افزودن منگنز می تواند آن را مستحکم تر کند. آلیاژ 3003 آلومینیوم ویژگی های منحصری دارد که شامل موارد زیر است:

قابلیت شکل پذیری بالا

مقاومت در برابر خوردگی

قابلیت جوشکاری عالی

هدایت الکتریکی

انعطاف پذیری بالا

شکل پذیری خوب

عملیات حرارتی ناپذیر

قابلیت کار سرد

استحکام این گروه در حدود ۲۰ درصد بالاتر از آلیاژ های سری ۱۰۰۰ است  معروف ترین آلیاژ های آن عبارتند از: ۳۰۰۳ ،۳۰۰۴، ۳۰۰۵، ۳۱۰۵ . در این خانواده، آلیاژ ۳۰۰۳ به طور گسترده در صنایع مختلف مانند ساخت وسایل پخت و پز، ساخت قوطی نوشیدنی کاربرد دارد. از آلیاژ ۳۱۰۵ در ساخت سقف و شیروانی استفاده می شود. به طور کلی از آلیاژ های این خانواده در ساخت مخازن تحت فشار اشکال تیوپی، مبدل های حرارتی، تجهیزات درگیر با مواد شیمیایی، وسایل نقلیه، صنعت معماری، لوله های خمیده، ظروف شیمیایی و نیروگاه ها استفاده می شود.

عناصر تشکیل دهنده آلیاژ ۳۰۰۳

  • آلومینیوم: 96.8 – 99%
  • منگنز: 1.0 – 1.5%
  • مس: 0.05% حداکثر
  • سیلیکون: 0.6% حداکثر
  • آهن: 0.6% حداکثر
  • روی: 0.05% حداکثر
  • سایر عناصر: 0.15% حداکثر

جدول مشخصات فنی:

 

ویژگی مقدار
خواص مکانیکی
مقاومت نهایی 186 MPa (27,000 psi)
مقاومت تسلیم 103 MPa (15,000 psi)
مدول الاستیسیته 69 GPa (10,000 ksi)
مقاومت برشی 103 MPa (15,000 psi)
درصد ازدیاد طول 40٪
خواص فیزیکی
چگالی 2.73 g/cm³ (0.0986 lb/in³)
نقطه ذوب 660 °C (1,220 °F)
هدایت حرارتی 237 W/m·K (138 Btu/ft·h·°F)
ظرفیت گرمایی 897 J/kg·K (0.215 Btu/lb·°F)
مقاومت الکتریکی 37.7 nΩ·m (37.7 μΩ·cm)

 

کاربرد آلیاژ ۳۰۰۳ آلومینیوم

آلومینیوم 3003 به دلیل خواص مطلوبی که اشاره شد در طیف وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برخی از کاربردهای رایج میلگرد آلومینیوم 3003 عبارتند از:

صنعت ساختمان: سقف و دیواره‌ ها، نمای ساختمان، قاب پنجره و درب، پروفیل‌ های ساختمانی، سقف کاذب، سایبان، لوله‌ های آب

صنایع شیمیایی و غذایی: مخازن ذخیره‌ سازی، لوله‌ ها، مبدل‌ های حرارتی، تجهیزات فرآوری مواد غذایی، ظروف حمل مواد شیمیایی

صنایع حمل و نقل: بدنه و قطعات خودرو، بدنه و قطعات هواپیما، بدنه و قطعات کشتی، ریل‌ های قطار، تانکرهای حمل مواد

صنایع الکتریکی: سیم و کابل، هادی‌ های برق، ترانسفورماتورها، تجهیزات الکتریکی

لوازم خانگی: یخچال و فریزر، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، ظروف پخت و پز

سایر کاربردها: تجهیزات ورزشی، مبلمان، نرده‌ ها، تابلوها، قطعات صنعتی

میلگرد آلومینیوم 3003

قیمت میلگرد آلومینیوم 

قیمت میلگرد آلومینیومی روزانه با توجه به کارخانه تولید کننده کالا، گرید و وضعیت کلی بازار آهن آلات به طور کلی قیمت این محصول به عواما متعددی وابسته است. اولین و مهم‌ترین عامل موثر در قیمت میلگرد آلومینیوم، قیمت شمش آلومینیوم به عنوان ماده اولیه تولید این محصول است. قیمت شمش آلومینیوم در بورس فلزات لندن (LME) تعیین می‌شود و تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله تقاضای جهانی، عرضه و نوسانات ارزی قرار دارد. با توجه به این که آلیاژهای مختلفی برای تولید میلگرد آلومینیوم به کار می‌روند که خواص و کاربردهای هر آلیاژ آلومینیوم متفاوتی است. قیمت آلیاژهای مختلف آلومینیوم با توجه به عناصر تشکیل دهنده و فرایند تولیدشان، متفاوت است. ابعاد و ضخامت میلگرد، از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن است. نوسانات نرخ ارز نیز، به دلیل تاثیر بر قیمت مواد اولیه و تجهیزات، می‌تواند بر قیمت میلگرد آلومینیوم نیز تاثیر بگذارد.

در حال حاضر، قیمت میلگرد آلومینیوم در ایران به دلیل نوسانات ارزی و افزایش قیمت شمش آلومینیوم، با افزایش روبرو شده است. برای اطلاع از قیمت روز میلگرد آۀومینیوم با آلومکار تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تولید-هیت-سینک-آلومینیومی

تولید هیت سینک آلومینیومی

هیت سینک یا گرما بر نوعی قطعه فلزی است که جهت کاهش گرمای حین کار قطعاتی مانند انواع ال ای دی، انواع سیستم های صوتی

تسمه-آلومینیوم-انعطاف-پذیر

تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر

یکی دیگر از قطعات پرکاربرد در صنعت تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر می باشد. تسمه آلومینیومی برای انتقال قدرت بطور گسترده استفاده می شود که از

میلگرد آلومینیوم 1050

یکی از آلومینیوم های تقریبا خالص که در صنایع شیمیایی کاربرد فراوانی دارد میلگرد آلومینیوم 1050 می باشد. این قطعه کاربردی به دلیل مقاومت در

میلگرد آلومینیوم 2024

میلگرد آلومینیوم 2024

میلگرد آلیاژ 2024 آلومینیوم پرکاربردترین فلز در جهان است. سبک، بادوام و کم هزینه این ها تنها برخی از مزایایی است که میلگرد آلومینیوم 2024 را