آلوم کار بهترین مجموعه تولید کننده پروفیل آلومینیوم | شمش آلومینیوم | پروفیل آلومینیوم درب و پنجره | پروفیل آلومینیوم ساختمانی

دریافت قیمت روز

تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر

تسمه-آلومینیوم-انعطاف-پذیر
فهرست مطالب

یکی دیگر از قطعات پرکاربرد در صنعت تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر می باشد. تسمه آلومینیومی برای انتقال قدرت بطور گسترده استفاده می شود که از این ویژگی در صنایع خودروسازی، صنایع فولاد و ساختمانی بکاربرده می شود. تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر یک شمش تو پر است که به دلیل جوش پذیری آسان و انعطاف پذیری بالا یکی از پرکاربردترین مقاطع آلومینیومی می باشد.

تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر کاربرد گسترده ای در انواع صنایع دارد و بسیار مورد توجه صنعتگران می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت تسمه آلومینیوم و سایر قطعات فلزی و آلیاژ آلومینیوم به سایت فروش شفت و تسمه آلومینیوم آلوم کار مراجعه کنید و خرید خود را هم بصورت عمده و هم تکی انجام دهید.

تلفن: ۰۹۱۸۷۱۷۱۱۳۱

تسمه آلومینیوم چیست

تسمه آلومینیوم یک شمش توپر آلومینیومی است که در ساخت ساختمانی و دستگیره های مختلف استفاده می شود، تسمه آلومینیوم تحت پرس فرم می گیرد و در دو حالت سه خط و ساده روانه بازار می شود. این محصول به شکل‌ها و حالت‌های مختلف از جمله به صورت ساده و بدون طرح و حالت خط دار می شوند در می آورند و به فروش می رسند.

 

کاربرد تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر

تسمه‌ آلومینیوم در صنایع مختلف برای بهبود و کارایی سیستم‌های صنعتی استفاده می شود. این تسمه‌ها به عنوان یک جزء اساسی در انتقال قدرت و انرژی در صنایع مختلف استفاده می‌شوند و نقش مهمی در بهبود عملکرد و کارایی تجهیزات صنعتی دارند.

برخی از صنایعی که از تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر استفاده می کنند شامل:

  • صنایع غذایی
  • صنایع الکترونیکی
  • ساخت و ساز
  •  صنایع خودروسازی
  • مواد ساختمانی و صنعتی
  • صنایع الکترونیک

صنایعی که در بالا نام برده شد بخشی از کاربرد گسترده این قطعه آلومینیومی می باشد.

ویژگی های تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر

ویژگی ها و خواص فراروان تسمه آلومینیوم انعطاف باعث شده تا کاربرد فراوانی پیدا کنند، از مهم ترین این ویژگی ها مکانیک خوب این محصول می باشد.

ویژگی تسمه انعطاف پذیر شامل موارد زیر است:

  •  مقاومت بالا در برابر کشش
  • مقاومت در برابر فشار
  • وزن پایین و سبک
  • انعطاف پذیری بالا
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی
  • مقاومت بالا در برابر حرارت

ویژگی مقاومت در برابر  کشش و فشار تسمه آلومینیومی باعث شده تا یکی از جایگزین های قطعات فولادی باشند و وزن سبک این محصول بسیار مناسب انتقال قدرت زیاد و بار سنگین در صنعت باشد.

ویژگی انعطاف پذیری تسمه آلومینیوم باعث شده تا  امکان انجام انواع فرآیندهای خمش و شکل دهی را برای آن فراهم کند. این ویژگی از آنجا که این تسمه ها باید برای انتقال بارها به شکل های مختلف منعطف باشند مهم می باشد

ویژگی-های-تسمه-آلومینیوم-انعطاف-پذیر

گرید تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر

تسمه آلومینیوم یکی قطعات فلزی مهم که در صنایع مختلف استفاده می شود. یکی از عوامل مهم در انتخاب تسمه آلومینیوم، نوع گرید آن است. گریدهای مختلف تسمه آلومینیوم برای کاربردهای مختلف مناسب هستند و برای انتخاب صحیح باید نیازهای خاص خود را در نظر بگیرید.

یکی از گرید تسمه آلومینیومی، گرید ۶۰۶۱ می باشد، که برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت در برابر خوردگی دارند مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین، گرید ۶۰۶۱ دارای کاربرد مکانیکی خوبی مانند مقاومت به کشش و خمش نیز می باشد.

گرید ۵۲۶۳ یکی دیگر از انواع گریدهای تسمه آلومینیوم است که برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت بالا در برابر دما دارند مناسب است. این گرید دارای کاربرد حرارتی خوبی مانند مقاومت به دماهای بالا و پایداری در برابر تغییرات دما است.

گرید ۶۰۶۳ یکی دیگر از انواع گریدهای تسمه آلومینیوم است که برای کاربردهایی که نیاز به کاربرد مکانیکی خوب و وزن سبک دارند مناسب است. این گرید دارای مقاومت به کشش و خمش بالا و وزن سبک است.

تولید تسمه آلومینیوم

در فرایند تولید ابتدا، پس از استخراج آلومینیوم خام، به صورت قوطی‌های بزرگ حمل می‌شود. سپس آلومینیوم خام در کوره‌های بزرگی که به دمای بالا می‌رسند، ذوب می‌شود. در این مرحله مایع آلومینیوم را می توان به شکل ها مختلف درست کرد.

مواد افزودنی مانند سیلیکا و منیزیم به مذاب آلومینیوم اضافه می‌شود تا خواص آن را بهبود بخشند. این مواد افزودنی به عنوان آلیاژها شناخته می‌شوند و باعث افزایش مقاومت و سختی آلومینیوم می‌شوند. سپس آلومینیوم آلیاژ شده به صورت مایع در قوطی‌های بزرگی قرار می‌گیرد و به دمای مناسبی خنک می‌شود تا به شکل تسمه مناسبی تبدیل شود.

در مرحله بعدی، تسمه آلومینیومی به صورت رول‌های بزرگ تولید و بسته‌بندی می‌شود. این رول‌ها به صورت آماده در بازار عرضه می‌شوند و در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. تسمه آلومینیومی به دلیل وزن سبک، مقاومت بالا در برابر خوردگی و همچنین خواص الکتریکی و حرارتی مناسب، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال، در صنعت خودروسازی، تسمه‌های آلومینیوم در سیستم‌های حرارتی و سیستم‌های تهویه هوا استفاده می‌شوند. همچنین، در صنعت هواپیماسازی، در سیستم‌های هیدرولیکی و سیستم‌های فرمان استفاده می‌شوند.

شما می توانید انواع قطعات آلومینیوم مورد نیاز صنعت خود را بصورت عمده با بهترین قیمت از آلوم کار تهیه کنید. مشاوران ما شما در خریدی بهتر و مطمئن تر همراهی می کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تولید هیت سینک آلومینیومی

هیت سینک یا گرما بر نوعی قطعه فلزی است که جهت کاهش گرمای حین کار قطعاتی مانند انواع ال ای دی، انواع سیستم های صوتی

میلگرد آلومینیوم 1050

یکی از آلومینیوم های تقریبا خالص که در صنایع شیمیایی کاربرد فراوانی دارد میلگرد آلومینیوم 1050 می باشد. این قطعه کاربردی به دلیل مقاومت در

میلگرد آلومینیوم 2024

میلگرد آلومینیوم 2024

میلگرد آلیاژ 2024 آلومینیوم پرکاربردترین فلز در جهان است. سبک، بادوام و کم هزینه این ها تنها برخی از مزایایی است که میلگرد آلومینیوم 2024 را

کلمپ آلومینیوم

کلمپ آلومینیوم

کلمپ آلومینیوم وسیله ای برای اتصال دو سازه به یکدیگر می باشد. کلمپ آلومینیومی دارای پوشش آندایز شده هستند که در برابر خوردگی مقاوم هستند