آلوم کار بهترین مجموعه تولید کننده پروفیل آلومینیوم | شمش آلومینیوم | پروفیل آلومینیوم درب و پنجره | پروفیل آلومینیوم ساختمانی

دریافت قیمت روز

ضایعات فویل آلومینیوم

ضایعات فویل آلومینیوم
فهرست مطالب

آلومینیوم یکی از کاربردی و بهترین فلزات در جهان می باشد که در بسیاری از صنایع از آن ها استفاده می شود بهتر است بدانید که در بین فلزات بعد از آهن، فلز آلومینیوم است که از تاثیر و اولویت بالایی برخوردار است آلومینیوم دارای فرآورده های بسیاری همچون پروفیل آلومینیوم، بیلت آلومینیوم، شمش آلومینیوم و … می باشد و در بسیاری از صنایع همچون ساختمان سازی، ساختن درب و پنجره، خودروسازی و … مورد استفاده قرار می گیرد. آلومینیوم ها دارای خاصیت بازیابی می باشند که این موضوع در حفظ بهتر محیط زیست و صرفه جویی در منابع بسیار تاثیرگذار می باشد حال ما در این بخش قصد داریم در رابطه با ضایعات فویل آلومینیوم صحیت کنیم با ما همراه باشید.

 

برای خرید و اطلاع از قیمت انواع فرآورده های آلومینیوم می توانید به مجموعه آلوم کار مراجعه کنید و یا با شماره های 931 71 71 0918 – 131 71 71 0918 تماس حاصل فرمایید.

 

ضایعات فویل آلومینیوم

همان طور که در بالا ذکر کردیم آلومینیوم ها یکی از بهترین و کاربردی ترین فلزها هستند این نوع فلزها از دسته فلزهای غیرآهنی هستند که در طرح بازیافت بسیار کاربردی و موثر هستند مثلا یکی از از این بخش های بازیافت، ضایعات فویل آلومینیوم می باشد که روال انجام آن به این صورت می باشد که بعد از جمع آوری ضایعات فویل آن ها را در کوره های مخصوص ریخته گری ذوب می کنند و بعد از آنالیز و انجام عملیات مرتبط، آن ها را در قالب های مخصوص قرار می دهند و در موارد مختلف از آن ها استفاده می کنند.

 

آلومینیوم یک فلز غیر آهنی بسیار گران قیمت است که می تواند درآمد زیادی را برای طرح های بازیافت ایجاد کند. ضایعات آلومینیوم عمدتا از دو جریان عمده تولید می شود، خطوط تولید صنعت آلومینیوم و آلومینیوم به عنوان یک محصول فنا ناپذیربعد از استفاده توسط مصرف کنندگان نهایی.در هر دو مورد، بازیافت آلومینیوم به طور گسترده در بسیاری از نقاط جهان مورد توجه قرار گرفته است.

 

بازیافت آلومینیوم

بازیافت ضایعات فویل آلومینیوم فرآیندی است که آلومینیوم قدیمی را می توان در محصولات تولیدی فویل آلومینیوم مجددا استفاده کرد. این فرآیند مستلزم ذوب کردن دوباره فلز است که به مراتب ارزان تر و دارای انرژی بیشتری نسبت به تولید مجدد آلومینیوم تازه از طریق الکترولیز اکسید آلومینیوم((AL2O3 که باید از سنگ معدن بوکسیت استخراج شود،است.بازیافت ضایعات آلومینیوم تنها ۵ درصد از انرژی مورد استفاده برای تولید آلومینیوم جدید از سنگ خام را در اختیار دارد. به همین دلیل تقریبا ۳۶ درصد از کل آلومینیوم تولید شده در ایالات متحده از ضایعات قدیمی بازیافت می شود. ظروف قابل استفاده مجدد، بزرگترین جزء ضایعات آلومینیوم هستند و بیشتر آن ها به قوطی های آلومینیومی تبدیل می شوند.

 

فواید بازیافت آلومینیوم در محیط زیست

در گزارش انجمن آلومینیوم اروپا در سال ۲۰۰۸ در مورد پروفایل آلومینیوم زیست محیطی برای صنعت آلومینیوم اروپا و اطلاعات موجودی چرخه تولید بازیافت را برای فرایندهای تولید و فرآوری آلومینیوم در اروپا را منتشر کرد. این گزارش مجموعه ای از اطلاعات جامع LCI اروپا برای تولید شمش آلومینیوم اولیه و بازیافتی وتبدیل شمش آلومینیوم به محصولات نیمه ساخته یعنی ورق،فویل و محصولات اکسترود شده را ارائه می‌‌دهد. ضایعات آلومینیوم مهم ترین مواد ورودی به فرایند بازیافت است. ضایعات آلومینیوم اغلب به عنوان “ضایعات نو” از فرایند های تولید و “ضایعات کهنه” از مصرف توسط مصرف کنندگان طبقه بندی می شوند.
در طول تولید محصولات نیمه ساخته شده و نهایی ضایعات نو آلومینیوم بوجود می آیند. ضایعات کهنه به محصولاتی که پس از دفع توسط مصرف کنندگان جمع آوری شده اشاره دارد. ضایعات کهنه اغلب بیشتر از ضایعات نو آلوده است. وسایل نقلیه، ساختمان ها و سازه های تخریب شده، مواد بسته بندی دور انداخته شده، لوازم خانگی و اداری، و همچنین تجهیزات ماشین آلات، از منابع بالقوه ضایعات کهنه آلومینیوم هستند.

جمع آوری وجداسازی ضایعات آلومینیوم، به ویژه ضایعات کهنه ، اغلب یک طرح پیچیده است که میلیون ها خانوار، قامات محلی و منطقه ای،جمع آوری کنندگان کوچک و متوسط و تجار فلز را درگیر خود می کند. سیاست های زیست محیطی و بازیافت همچنین می تواند تأثیرات قوی بر اثربخشی طرح های جمع آوری داشته باشد.

 

پیشنهاد می کنم مقاله کاربردهای بیلت آلومینیوم را مطالعه فرمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تولید هیت سینک آلومینیومی

هیت سینک یا گرما بر نوعی قطعه فلزی است که جهت کاهش گرمای حین کار قطعاتی مانند انواع ال ای دی، انواع سیستم های صوتی

تسمه-آلومینیوم-انعطاف-پذیر

تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر

یکی دیگر از قطعات پرکاربرد در صنعت تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر می باشد. تسمه آلومینیومی برای انتقال قدرت بطور گسترده استفاده می شود که از

میلگرد آلومینیوم 1050

یکی از آلومینیوم های تقریبا خالص که در صنایع شیمیایی کاربرد فراوانی دارد میلگرد آلومینیوم 1050 می باشد. این قطعه کاربردی به دلیل مقاومت در

میلگرد آلومینیوم 2024

میلگرد آلومینیوم 2024

میلگرد آلیاژ 2024 آلومینیوم پرکاربردترین فلز در جهان است. سبک، بادوام و کم هزینه این ها تنها برخی از مزایایی است که میلگرد آلومینیوم 2024 را