آلوم کار بهترین مجموعه تولید کننده پروفیل آلومینیوم | شمش آلومینیوم | پروفیل آلومینیوم درب و پنجره | پروفیل آلومینیوم ساختمانی

دریافت قیمت روز

رنگ کاری آلومینیوم

رنگ کاری آلومینیوم
فهرست مطالب

از آن جایی که آلومینیوم ها از عناصر بسیار مهم و کاربردی می باشند در صنعت های گوناگونی از آن ها استفاده می شود این نوع عناصر دارای وزن بسیار سبکی هستند و می توان گفت که این مورد یکی از مهم ترین ویژگی های این عناصر می باشد علاوه بر این ویژگی، از دیگر ویژگی های این عناصر استحکام و مقاومت بالای آن ها در برابر خوردگی می باشد. این نوع عناصر دارای فرآورده های بسیاری می باشند همچون بیلت آلومینیوم، شمش آلومینیوم، پروفیل آلومینیوم و … . حال جدا از این مسائل ما در این بخش قصد داریم رنگ کاری آلومینیوم که از مباحث داغ در بین افراد بازاری می باشد صحبت کنیم با ما همراه باشید.

 

رنگ کاری آلومینیوم: رنگ سازی آلومینیوم بدان معنا می باشد که در داخل کابین رنگ پودری ( و یا رنگ های دیگر ) بوسیله دستگاه های الکترواستاتیک باردار شده و به قطعات پاشیده می شوند.

 

رنگ کاری آلومینیوم دکورال

همان طور که واقف هستید از آلومینیوم ها می توان به عنوان حالت دکورال برای صنایعی همچون خودروسازی، ساختمان سازی و … استفاده کرد مثلا در ساختمان سازی آلومینیوم با توجه به ویژگی و خواصی که دارند به عنوان نمای ساختمان و یا استفاده در ساخت درب و پنجره کاربرد دارند با توجه به این مسئله رنگ کاری این نوع دکورال ها نیز اهمیت می یابد.

 

پیشنهاد مقاله: مهم ترین شمش آلومینیوم

 

حال اگر بخواهیم در رابطه با رنگ های دکورال صحبت کنیم باید بگوییم که این نوع رنگ ها، گونه ای از رنگ های پودری می باشند که به عنوان لایه اول و پوششی با سطح فلزی به شمار می روند پس از اینکه این نوع رنگ در کوره سوخته شد سطوح فلز آماده دکور کردن می شود. بهتر است بدانید که این نوع دکورال ها دارای تنوع رنگی بسیار می باشند و در انتخاب این نوع رنگ ها دستتان کاملا باز است.

 

شرح کامل انواع رنگ های مورد استفاده در آلومینیوم

رنگ های پودری متشکل از پودرهای ریز هستند که به سطح جسم پاشیده می شوند و از این جهت که به صورت عادی نمی توانند روی سطح بمانند با استفاده از الکترون باردار شده و به سمت جسمِ مورد نظر (که قابلیت جذب الکترون را دارا می باشد) شلیک می شوند تا روی کار باقی بمانند. بعد از این کار جسم داخل کوره می رود و بر اثر حرارت بالا پودر رنگ ذوب شده و روی سطح کار جذب می شود. سطح رنگ ایجاد شده بسیار با دوام، یک دست و با کیفیت بوده و در هیچ ماده ای حل نمی شود. رنگ های مایع لازم است با استفاده از دستگاه های پاششی روی سطح کار پاشیده شوند. پس از اتمام کار یا داخل کوره می روند و یا به صورت قرار گرفتن در معرض هوای آزاد خشک می شوند.

رنگ های مایع هواخشک و کوره ای از نقطه نظر ماده ی تشکیل دهنده کاملا متفاوت می باشند. معمولا از رنگ های هواخشک زمانی استفاده می شود که قطعه بیش از اندازه بزرگ باشد و امکان قرار دادن در کوره وجود نداشته باشد و به همین دلیل است که اگر به دنبال رنگ مایع هوا خشکِ با کیفیت باشیم باید هزینه ی بیشتری پرداخت کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تولید هیت سینک آلومینیومی

هیت سینک یا گرما بر نوعی قطعه فلزی است که جهت کاهش گرمای حین کار قطعاتی مانند انواع ال ای دی، انواع سیستم های صوتی

تسمه-آلومینیوم-انعطاف-پذیر

تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر

یکی دیگر از قطعات پرکاربرد در صنعت تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر می باشد. تسمه آلومینیومی برای انتقال قدرت بطور گسترده استفاده می شود که از

میلگرد آلومینیوم 1050

یکی از آلومینیوم های تقریبا خالص که در صنایع شیمیایی کاربرد فراوانی دارد میلگرد آلومینیوم 1050 می باشد. این قطعه کاربردی به دلیل مقاومت در

میلگرد آلومینیوم 2024

میلگرد آلومینیوم 2024

میلگرد آلیاژ 2024 آلومینیوم پرکاربردترین فلز در جهان است. سبک، بادوام و کم هزینه این ها تنها برخی از مزایایی است که میلگرد آلومینیوم 2024 را