آلوم کار بهترین مجموعه تولید کننده پروفیل آلومینیوم | شمش آلومینیوم | پروفیل آلومینیوم درب و پنجره | پروفیل آلومینیوم ساختمانی

دریافت قیمت روز

ضایعات آلومینیوم نرم

ضایعات آلومینیوم نرم
فهرست مطالب

یکی از مهم ترین عناصر در جهان که از فراوانی بسیار بالایی برخوردار می باشد آلومینیوم است بهتر است بدانید که آلومینیوم ها در جهان دومین رتبه در فراوانی را دارند و با توجه به ویژگی ها و مزایایی که دارند در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند از مهم ترین ویژگی های این فلزها، سبک وزن بودن آن ها، انعطاف پذیری بالا در مقابل شکل گیری، مقاومت و استحکام بالا در برابر خوردگی می باشد به همین دلیل است که این فلزها در بسیاری از صنایع همچون خودروسازی، فضا و هوا و … مورد استفاده قرار می گیرند. همان طور که واقف هستید آلومینیوم ها دارای انواع مختلفی هستند که یکی از آن ها ضایعات آلومینیوم نرم می باشد در ادامه تمامی موارد مربوط به این عنصر را شرح خواهیم داد.

 

آلومینیوم نرم، آلومینیومی می باشد که خلوص بسیار بالایی دارد برخی از ضایعات آلومینیوم نرم شامل آلومینیوم‌های کابلی، پروفیل، ظرفی، شاخه، قوطی‌های نوشیدنی و … می باشد.

 

بازیافت ضایعات آلومینیوم نرم

بازیافت ضایعات آلومینیوم شامل قوطی‌های آلومینیومی در بسیاری از کشور‌های پیشرفته به عنوان یک فعالیت پر سود شناخته می‌شود و بسیاری از اقشار معمولی جامعه امکان شرکت در آن را دارند. در تولید قوطی‌های آلومینیومی که برای نگهداری انواع نوشیدنی استفاده می‌شوند، حجم بسیار زیادی از منابع این فلز ارزشمند مصرف می‌شود که البته با ذوب این محصولات امکان بازگشت آنها به چرخه تولید فراهم می‌شود. بازیافت آلومینیوم فقط به قوطی‌ها محدود نمی‌شود و ذوب قراضه بسیاری از محصولات آلومینیومی، برای تولید انواع پروفیل‌های آلومینیوم و پروفیل لولای درب و پنجره را فراهم خواهد کرد.

 

برای خرید پروفیل آلومینیوم، بیلت آلومینیوم و … می توانید به مجموعه آلوم کار مراجعه کنید و یا با شماره های 931 71 71 0918 – 131 71 71 0918 تماس حاصل فرمایید.

 

پیشنهاد مقاله: پروفیل آلومینیوم دکورال

 

فرآیند بازیافت قوطی‌های فولادی

قوطی‌های کمپوت جنس متفاوتی از ضایعات قوطی‌های رانی دارند. این محصولات فولادی که با قلع پوشش داده شده‌اند، به دلیل حجم بالا تولید می‌توانند منبع مناسبی برای جبران معادن تجدید ناپذیر آهن و قلع باشند که برای تولیدشان میلیون‌ها سال زمان سپری شده‌است. قوطی‌های آهنی فرآیند بازیافت متفاوتی از نوع ضایعات آلومینیومی خود دارند. ابتدا باید توسط یک محلول اسیدی شست و شو داده شوند تا قلع روکش شده بر روی آن‌ها حل شده و در مرحله بعد فولاد شسته شده برای تولید مواد اولیه سازنده انواع پروفیل فولادی ذوب خواهد شد.

بازیافت فولاد باعث کاهش هزینه‌های تولید و کاهش قیمت انواع پروفیل خواهد شد و به دنبال آن دبه دلیل زیر کاهش قیمت محصولات دیگر را به همراه خواهد داشت:
” انواع پروفیل و قوطی بر خلاف ظاهر ساده‌ای که دارند بخش زیادی از هزینه ساخت سازه را به خود اختصاص می‌دهند؛ به همین دلیل تغییرات قیمت پروفیل و قوطی تاثیر زیادی بر بازارهای موازی از جمله مسکن و خودروسازی خواهد داشت. برای بهینه سازی هزینه اجرای سازه، انتخاب پروفیل مناسب یکی از مهمترین فاکتور‌ها در نظر گرفته می‌شود.

البته باید در نظر داشته باشید در مورد بسیاری از پروفیل‌ها مانند ورق گالوانیزه عوامل دیگری به جز ضایعات بر قیمت تاثیر بسیاری دارند از جمله آنها می‌توان به مورد زیر اشاره کرد:
“ورق گالوانیزه به دلیل خاصیت ضد زنگ بودن، در بازار از تقاضای بالایی برخوردار است. محدودیت در تولید داخل موجب شده بخشی از این نیاز از طریق ورق‌های وارداتی تأمین ‌شود. بخش زیادی از نوسانات قیمت ورق گالوانیزه را می‌توان همین موضوع دانست.”

 

تمام فلزات قابل بازیافت هستند

آهن، آلومینیوم و بسیاری از آلیاژهایشان را شاید بتوان در صنعت بازیافت فلزات محبوب‌تر از دیگر فلزات دانست، اما انواع فلزات از قبیل روی، قلع، برلیوم، کادمیوم و فلزات دیگر که در انواع صنایع کاربرد دارند نیز با روش مخصوص به خود قابل بازیافت و استخراج مجدد هستند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تسمه-آلومینیوم-صنایع-الکترونیک

تسمه آلومینیوم صنایع الکترونیک

تسمه ها یکی از مواردی هستند که در صنایع مختلف کاربرد های بسیاری دارند. تسمه آلومینیوم که متریال اصلی آن آلومینیوم می باشد؛ دارای کاربرد

میلگرد آلومینیوم 3003

میلگرد آلومینیوم 3003

فلز آلومینیوم یکی از فراوان ترین عناصر در پوسته ی زمین می باشد. فراوانی، و خواص منحصر به فردی از این فلز مانند استحکام، مقاومت

تولید-هیت-سینک-آلومینیومی

تولید هیت سینک آلومینیومی

هیت سینک یا گرما بر نوعی قطعه فلزی است که جهت کاهش گرمای حین کار قطعاتی مانند انواع ال ای دی، انواع سیستم های صوتی

تسمه-آلومینیوم-انعطاف-پذیر

تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر

یکی دیگر از قطعات پرکاربرد در صنعت تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر می باشد. تسمه آلومینیومی برای انتقال قدرت بطور گسترده استفاده می شود که از