آلوم کار بهترین مجموعه تولید کننده پروفیل آلومینیوم | شمش آلومینیوم | پروفیل آلومینیوم درب و پنجره | پروفیل آلومینیوم ساختمانی

دریافت قیمت روز

بیلت آلومینیوم ایرالکو

بیلت آلومینیوم ایرالکو
فهرست مطالب

بیلت آلومینیوم

بیلت یکی از پرکاربردترین محصولات آلومینیومی در سطح جهان است. بیلت ها مستقیماً از طریق ریخته گری مداوم یا اکستروژن یا به طور غیرمستقیم از طریق نورد گرم شمش یا بلوم ایجاد می شوند.

بیلت آلومینیوم ایرالکو معمولاً برای آلومینیوم آلیاژی مناسب است. ریخته گری آلومینیوم خام را با سایر فلزات و یا مواد معدنی ترکیب می کند تا آلیاژها و درجه های مختلف آلومینیوم را تشکیل دهد.

بیلت آلومینیوم نوعی شمش آلومینیومی است که جزو محصولات نیمه ساخته ریخته گری آلومینیوم محسوب می شود و اغلب در صنایع اکستروژن آلومینیوم کاربرد دارند و بر اساس سفارش مشتریان در انواع گروه های آلیاژی کارپذیر طبق استاندارد بین المللی AA و در قطرهای مختلف تولید می شود.

هنگامی که مواد با هم ترکیب شدند، ذوب شدند و تمام ناخالصی ها حذف شدند… با قرار دادن آلومینیوم به شکلی تحت فشار شدید، بیلت ها تشکیل می شوند. فشار بالا تمام حباب‌های هوا و گاز را از بین می‌برد، مولکول‌ها را با هم تراز می‌کند و یک بلوک جامد از آلومینیوم را تشکیل می‌دهد که چگالی بالایی دارد، بدون هیچ گونه دانه یا نقص قابل مشاهده. اندازه و شکل بیلت بستگی به قسمتی دارد که قرار است از آن جدا شود.

بیلت آلومینویم ایرالکو را می توان برای ساختن میله و سیم پردازش کرد. بنابراین، آلیاژهای آلومینیوم در بیلت ها برای ساخت قطعات خودرو، هوافضا و همچنین برای کاربردهای دیگر مانند بسته بندی، ساخت و ساز، برق و الکترونیک ریخته می شوند.

شمشال یا بیلت آلومینیوم (Aluminium Billet) یکی از پر کاربردترین محصولات نیمه ساخته ریخته گری آلومینیوم است که عمده مصرف آن در صنایع اکستروژن آلومینیوم می باشد و به روش ریخته گری پیوسته یا DC تولید می شود.

بیلت آلومینیوم چیست؟

بیلت را به عنوان “میله فلزی” تعریف می کنند، که اگرچه مختصر است، اما دقیق است. برخی از مردم بیلت را “استوک میله” می نامند زیرا می تواند میله ها، لوله ها و میله ها را در میان موارد دیگر ایجاد کند. با در نظر گرفتن این موضوع، درک کنید که بیلت خود یک نوع فلز نیست. در عوض، این اصطلاحی است که برای تعریف حالتی از فلز استفاده می‌شود که تحت فرآیندهای تولید خاصی قرار گرفته است. به عنوان مثال، می تواند فولاد شمش، آلومینیوم شمش و… باشد.

هنگامی که یک کارخانه ریخته گری با موفقیت یک بلوک آلومینیومی بیلت را از فلز و آلیاژهای آن ایجاد می کند، کارگران می توانند محصولات را به اشکال و فرمت های مختلف، از جمله اقلام ریز کار شده، مانند سیم، شکل دهند. به طور خاص، مهندسی بیلت می تواند آلومینیوم را به قطعات خودرو ، الکترونیک ، لوازم خانگی و مصالح ساختمانی تبدیل کند. بیلت های آلومینیومی به دلیل رواج، کیفیت و سازگاری، تقاضای بالایی در صنایع و سرمایه گذاری های تولیدی متعدد در سراسر بازار جهانی دارند.

"<yoastmark

تاریخچه تولید بیلت آلومینیوم

فرآیند ریخته گری پیوسته (ریخته گری DC) که در سال ۱۹۳۳ گسترش پیدا کرد روشی است که امروزه برای تولید بیلت های اکستروژن آلومینیوم به کار می رود. در این روش آلومینیوم مذاب در قالب آب گرد با عمق کم ریخته می شود. این قالب معمولا سطح مقطعی گرد دارد که به هنگام شروع انجماد مذاب در قالب قسمت زیرین قالب (دامی) با سرعت کنترل شده ای شروع به پایین رفتن می کند و بر روی سطح تازه منجمد شده بیلت در حال خروج از قالب آب پاشیده می شود.
اخیرا استفاده از ماشین های ریخته گری DC بزرگتر با سیستم های کنترلی برنامه پذیر افزایش یافته است. استفاده از حس گرها و نرم افزارهای کامپیوتری سیستم های خودکار می توان پارامترهای متعدد ریخته گری را کنترل نمود.

آلومینیوم ریخته گری و بیلت آلومینیوم

آلومینیوم ریخته گری یک فلز بسیار قوی اما سبک است که برای کاربردهای مختلف واقعا عالی است. این به ویژه در صنعت خودروسازی رایج است که در آن برای بلوک های موتور، محفظه انتقال، محفظه دیفرانسیل، پیستون، سیلندر و موارد دیگر استفاده می شود.

آلومینیوم بیلت به طور کلی ماده ای قوی تر از ریخته گری در نظر گرفته می شود. قطعات بیلت از یک بلوک ماده ساخته شده است که روی یک آسیاب CNC ماشینکاری می شود. نتیجه بخش فوق‌العاده‌ای است که می‌توان آن را برای مطابقت با طراحی یک مهندس با دقت کامل ساخت. و دیدن قطعات پس از فروش بیلت به عنوان ارتقاء قطعات ریخته گری OEM در کنار هم بسیار معمول است.

بیلت آلومینیوم ایرالکو

امروزه در جهان توليد فلز آلومينيوم به دو صورت انجام مي گيرد :

۱- توليد آلومينيوم اوليه با استفاده از اكسيد آلومينيوم يا آلومينا AL2O3

۲- توليد آلومينيوم ثانويه با استفاده از آلومينيوم بازيافتي .

مزایای بیلت آلومینیوم ایرالکو 

آلومینیوم بیلت به دلیل در دسترس بودن آماده، استحکام، دوام و هزینه نسبتا کم در بسیاری از صنایع ارزشمند است. با این حال، بسیاری از افسانه ها در مورد بیلت، بیلت آلومینیوم، آلومینیوم ریخته گری و بیلت آلیاژی همچنان باعث سردرگمی در مورد این مواد و کاربرد آنها می شود. درک بیلت آلومینیوم و تفاوت آن با سایر مواد، از جمله آلومینیوم ریخته‌گری، می‌تواند بینش مهمی در مورد ارزش و کاربرد بیلت در ظرفیت‌ها و صنایع متعدد ارائه دهد. این راهنمای مختصر در مورد بیلت آلومینیوم چیست، کاربردهای آن، نحوه مقایسه آن با سایر مواد، روند قیمت فعلی و سایر بینش‌های صنعت را مشخص می‌کند. 

فلز آلومينيوم اوليه نيز طي سه مرحله به شرح ذيل توليد مي شود :

۱) مراحل عملياتي سنگ معدن بوكسيت

۲) مراحل استحصال آلومينا از بوكسيت

۳) فرآيند احياءسنگ بوكسيت طي فرآيندي با استفاده از روش شيميايي در كارخانجات توليد آلومينا به اكسيد آلومينيوم يا آلومينا تبديل مي گردد.
آلومينيوم مذاب در كارگاههاي احياء با استفاده از کوره هاي احياء و روش هال- هرولت‌ و وجود قطبهاي مثبت و منفي (آند-كاتد) جهت عبور جريان الكتريسيته از محلول آلومينا AL2o3 در كريوليتNa3Alf6 مذاب و ايجاد حرارت ۹۷۰-۹۵۰ درجه سانتيگراد توليد شده و به طور كلي ، از فرآيند چهارتن بوكسيت ، دو تن پودر آلومينا بدست آمده و ازاين مقدار يك تن فلز آلومينيوم استحصال ميگردد .
از نظر تكنولوژي سيستم موجود در كارگاه احياء ايرالكو از نوع پيش پخت و نحوه قرار گرفتن ديگها پهلو به پهلو بوده كه شامل ۵ خط و به استعداد ۷۰۰ ديگ مي باشد.

تولید آلومینیوم بیلت شامل چه چیزی است؟

ریخته گری و بیلت دو مورد از رایج ترین شکل های آلومینیوم و آلیاژهای آن هستند. در حالی که این دو شبیه هم هستند، تفاوت های قابل توجهی دارند. مقایسه و تضاد هر نوع فلز برای درک نحوه عملکرد هر یک و نحوه کاربرد آنها در صنایع مختلف بسیار مهم است.

آلومینیوم ریخته گری:  برای ایجاد آلومینیوم ریخته گری، آلومینیوم خام یا آلیاژ را از نقطه ذوب آن عبور دهید. سپس آن را در قالب – با استفاده از تکنیک هایی مانند گرانش یا ریخته گری فشار بالا – بریزید تا شکل دلخواه را به دست آورید. ریخته گری بسیار همه کاره است و می تواند مقادیر کم و نیازهای حجم بالا را برآورده کند. آلومینیوم ریخته گری برای موارد دقیق و اعمال پوشش های مختلف عالی است.

بیلت آلومینیوم ایرالکو: آلومینیوم بیلت متراکم از حرارت دادن و تحت فشار قرار دادن آلومینیوم و آلیاژهای آن برای تشکیل بیلت ها یا بلوک های فلزی حاصل می شود.

بیلت آلیاژ آلومینیوم به دلیل استحکام و دوام در پروژه های ساختمانی، ماشین آلات، الکترونیک و لوازم خانگی رایج است.

بیلت در مقابل آلومینیوم ریخته‌گری سال‌ها بحث مداومی بوده است و تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام یک برای شرکت، صنعت و نیازهای شما بهتر است به عوامل مختلفی بستگی دارد – از جمله هزینه، استحکام، در دسترس بودن، دوام و چکش‌خواری و غیره. 

بیلت آلیاژ 6000 و 6061

برای اکسترود کردن و تولید پروفیل آلومینیوم، نیاز به بیلت آلومینیوم آلیاژ ریزی شده می‌باشد که دارای خصوصیت ویژه‌ای می‌باشد که عبارت‌اند از:
1. قابلیت اکسترود پروفیل‌های پیچده و تو خالی
2. سهولت عملیات حرارتی
3. هدایت الکتریکی بالا
4. خواص مکانیکی مطلوب 
5.سطح کیفی مناسب
6.مقاومت خوردگی بالا
7. قابلیت جوش پذیری 

بیلت آلومینیوم آلیاژ 6063 

انواع بیلت‌های هفت اینچ نظیر ایرالکو، دوبال، روسال کره‌ای، ترک (سارای و بور) بابیلت آلومینیوم آلیاژ 6063 در اندازه ی استاندارد و طول بلند 6 متری
موارد مصرف: بیلت‌های آلومینیومی به عنوان ماده اولیه در فرآیند اکستروژن و تولید پروفیل‌های آلومینیومی ساختمانی ، صنعتی و همچنین تولید تیغه کرکرهای درب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد
آلیاژ 6063 دارای نرخ اسکترود پذیری بالاتری هستند که امکان تولید اشکال خیلی پیچیده را ایجاد می‌کنند. اکسترود پذیری عامل بسیار مهمی است که با بالاترین سرعت اکستروژن تعیین می‌شود و بر هزینه‌ها و بازدهی فرآیند اکستروژن تاثیر دارد.
قابلیت جوشکاری خوب، مقاومت به خوردگی و جلوه آنادایز بسیار خوب و قابلیت ماشین کاری متوسط از خصوصیات این آلیاژ است. بصورت مفتول، میله، لوله‌ها، نرده، مقاطع اسکترودی و پروفیل در ساخت در و پنجره، قطعات ساختمانی، قطعات معماری بیلت اکسترود آلومینیوم شده استفاده می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

اکسترود-آلومینیوم

اکسترود آلومینیوم

آیا تا به حال در مورد اکسترود آلومینیوم چیزی شنیده‌اید؟ به طور کلی اکسترود یا اکستروژن، موجب پیشرفت چشم‌گیری در صنعت آلومینیوم و به ویژه

لوله-آلومینیوم-کولر

لوله آلومینیوم کولر

لوله آلومینیوم کولر یکی از انواع لوله های فلزی می باشد معمولا از روکش مس برای کولر استفاده می شود. که در تهیه آن از

تسمه-آلومینیوم-صنایع-الکترونیک

تسمه آلومینیوم صنایع الکترونیک

تسمه ها یکی از مواردی هستند که در صنایع مختلف کاربرد های بسیاری دارند. تسمه آلومینیوم که متریال اصلی آن آلومینیوم می باشد؛ دارای کاربرد

میلگرد آلومینیوم 3003

میلگرد آلومینیوم 3003

فلز آلومینیوم یکی از فراوان ترین عناصر در پوسته ی زمین می باشد. فراوانی، و خواص منحصر به فردی از این فلز مانند استحکام، مقاومت