آلوم کار بهترین مجموعه تولید کننده پروفیل آلومینیوم | شمش آلومینیوم | پروفیل آلومینیوم درب و پنجره | پروفیل آلومینیوم ساختمانی

دریافت قیمت روز

تسمه آلومینیوم 1050

تسمه آلومینیوم 1050
فهرست مطالب

آلومینیوم از پرکاربرد ترین فلزات در صنعت می باشد چرا که خواص منحصر به فرد، وزن سبک و استحکام بالایی دارد که در اشکال مختلفی از جمله ورق آلومینیوم، پروفیل آلومینیوم و… تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از اشکال این فلز تسمه آلومینیوم است که نوعی ورق آلومینیوم مسطح است. این تسمه‌ ها یک محصول نورد شده از جنس آلومینیوم است که به صورت طولی و با ضخامت و عرض های مختلف تولید می شود و کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارند.

هم چنین در این تسمه از درصد بسیار بالایی آلومینیوم به کار رفته‌ اما به سبب تقویت خواص و استحکام دارای آلیاژهای مختلف آلومینیوم مانند 1050، 1100، 3003، 5052 و 6061 نیز هستند که هر کدام خواص و کاربردهای خاص خود را دارند. این نوع تسمه ها در دو حالت فابریک و یا برش خورده از ورق آلومینیوم تولید می شوند. هم چنین این قطعات با تحت فشار قرار گرفتن، به شکل‌ها و حالت‌های مختلف از جمله به صورت ساده و بدون طرح و حالت خط دار (که معمولا سه خط) تولید شده و در بازار عرضه می شوند. مرکز پخش قطعات آلومینیومی آلوم کار در اراک انواع مقاطع آلومینیوم آلیاژ های آن را موجود دارد و با بهترین قیمت به فروش می رساند. برای اطلاع از قیمت تسمه آلومینیوم 1050 با ما تماس بگیرید. 09187171131

آلیاژ آلومینیوم چیست؟

آلیاژ 1050 یک آلیاژ آلومینیوم “خالص تجاری” با پایه آلومینیوم است. به این معنی که از 99.5 درصد آلومینیوم و عناصر دیگر به مقدار کمی تشکیل شده است. آلیاژ  1050 یک ماده همه کاره و مقرون به صرفه است و به دلیل شکل پذیری، رسانایی الکتریکی و حرارتی بالا و مقاومت در برابر خوردگی، به طور گسترده در طیف وسیعی از کاربردها به عنوان مثال سیم و کابل برق، ورق و فویل، قوطی ها و قوطی ها، مبدل های حرارتی، اجزای ساختاری و تجهیزات شیمیایی استفاده می شود. برخی از خواص کلیدی آلیاژ 1050 عبارتند از:

چگالی: 2.70 گرم بر سانتی متر مکعب

نقطه ذوب: 660 درجه سانتی گراد

استحکام کششی: 130 مگاپاسکال

هدایت الکتریکی: 63.0 MS/m

هدایت حرارتی: 237 W/mK

تسمه آلومینیوم 1050

خواص تسمه آلومینیوم 1050

ترکیب شیمیایی این آلیاژ شامل 99.0% آلومینیوم، 0.6% عناصر دیگر است و از جمله خواص فیزیکی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت شکل دهی عالی: تسمه آلومینیوم 1050 به راحتی خم و شکل می شود، که آن را برای کاربردهایی مانند ساخت لوله های انعطاف پذیر، ظروف و قطعات خمیده مناسب می کند.

وزن سبک: آلومینیوم 1050 بسیار سبک تر از فولاد و سایر فلزات است، که آن را برای کاربردهایی که وزن مهم است، مانند هواپیما و خودرو، ایده آل می کند.

مقاومت به خوردگی: آلومینیوم 1050 به طور طبیعی در برابر خوردگی مقاوم است، به خصوص در برابر آب و هوا و مواد شیمیایی ملایم. این ویژگی آن را برای استفاده در محیط های خورنده ایده آل می کند.

رسانایی الکتریکی بالا: تسمه 1050 رسانای الکتریکی خوبی است، به همین دلیل در سیم ها و کابل های برق استفاده می شود.

قابلیت بازیافت: این آلیاژ 100% قابل بازیافت است، که آن را به یک انتخاب پایدار برای تولید تبدیل می کند.

 

چدول وزنی تسمه آلومینیوم 1050

 

ضخامت (میلی‌متر) عرض (میلی‌متر) وزن (کیلوگرم)
1 10 0.28
2 10 0.56
3 10 0.84
1 20 0.56
2 20 1.12
3 20 1.68
1 30 0.84
2 30 1.68
3 30 2.52

 

این جدول فقط برای آلیاژهای 1050 ارائه شده است. برای آلیاژهای دیگر، می‌توانید از طریق فرمول زیر محاسبه نمایید. وزن واقعی تسمه ممکن است به دلیل تلرانس‌های تولید و سایر عوامل کمی متفاوت باشد.

وزن (کیلوگرم) = طول (متر) * عرض (متر) * ضخامت (متر) * چگالی آلیاژ (کیلوگرم بر متر مکعب)

کاربردهای تسمه آلومینیوم 1050

  • ساخت مخازن، لوله ها و سایر تجهیزات مورد استفاده در صنایع شیمیایی.
  • ساخت ظروف غذا، قوطی‌های کنسرو فویل آلومینیوم.
  • ساخت درب و پنجره، سقف، نما و سایر اجزای ساختمانی.
  • ساخت سیم ها و کابل ها 
  • ساخت قطعات هواپیما، خودرو و کشتی.
  • ساخت کانال ها، لوله ها و سایر اجزای سیستم های تهویه مطبوع.
  • ساخت مبدل‌های حرارتی، رادیاتور و تجهیزات پزشکی

 

تسمه آلومینیوم 1050

تولید تسمه آلومینیوم 1050

برای تولید تسمه آلومینیوم 1050 ابتدا شمش های آلومینیوم در کوره ذوب می شوند. دمای ذوب آلومینیوم حدود 660 درجه سانتیگراد است. سپس عناصر مختلف جهت آلیاژ سازی به آن اضافه می شوند.آلیاژ آلومینیوم مذاب به یک قالب ریخته گری ریخته می شود تا شمش های آلومینیومی به شکل دلخواه (معمولاً مستطیل) تولید شوند.یا شمش های آلومینیومی از طریق نورد گرم به ورق های ضخیم تبدیل می شوند. در این مرحله، شمش ها تحت فشار و حرارت قرار می گیرند تا از طریق غلتک ها به ضخامت دلخواه برسند. سپس ورق های ضخیم آلومینیومی برای رسیدن به ضخامت مورد نظر تسمه، تحت نورد سرد قرار می گیرند. در این مرحله، تسمه های آلومینیومی برای افزایش استحکام و سختی، تحت عملیات حرارتی مانند آنیلینگ یا بازپخت قرار می گیرند و در مرحله آخر به طول های مورد نظر برش داده می شوند. در نهایت، تسمه های آلومینیومی از نظر کیفیت و انطباق با استانداردها تست خواهند شد.

قیمت تسمه آلومینیوم 1050

تسمه ها آلومینیومی با آلیاژ های مختلف آلومینیوم ساخته می شود تا خواص متفاوتی به دست آید و در کاربری های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. هم چنین در ابعاد و اشکال مختلف تولید میگردد. در نتیجه تنوع در این محصول زیاد است و تعیین قیمت تسمه آلومینیوم می تواند از عوامل مختلفی تاثیر پذیرد  مانند آلیاژ آن، ضخامت، طول و عرض تسمه،  وزن، نوع آن که ساده باشد یا خط دار و عوامل دیگری مانند قیمت روز شمش آلومینیوم، نرخ ارز، تورم و.. که همگی قیمت نهایی تسمه آلومینیوم آلیاژ 1050 دچار تغییر خواهند کرد. 

برای خرید تسمه آلومینیوم با توجه به نیاز خود باید یکی از انواع آن را انتخاب نمایید، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تسمه آلومینیوم و دریافت راهنمایی جهت خرید می توانید با آلوم کار تماس بگیرید ما شما را یاری می کنیم تا بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید و از خرید خود مطمئن باشید. هم چنین می توانید خرید عمده تسمه آلومینومی را با قیمت مناسب انجام دهید. برای اطلاع از قیمت تسمه آلومینویم 1050 با ما تماس بگیرید. 09187171131

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تولید هیت سینک آلومینیومی

هیت سینک یا گرما بر نوعی قطعه فلزی است که جهت کاهش گرمای حین کار قطعاتی مانند انواع ال ای دی، انواع سیستم های صوتی

تسمه-آلومینیوم-انعطاف-پذیر

تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر

یکی دیگر از قطعات پرکاربرد در صنعت تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر می باشد. تسمه آلومینیومی برای انتقال قدرت بطور گسترده استفاده می شود که از

میلگرد آلومینیوم 1050

یکی از آلومینیوم های تقریبا خالص که در صنایع شیمیایی کاربرد فراوانی دارد میلگرد آلومینیوم 1050 می باشد. این قطعه کاربردی به دلیل مقاومت در

میلگرد آلومینیوم 2024

میلگرد آلومینیوم 2024

میلگرد آلیاژ 2024 آلومینیوم پرکاربردترین فلز در جهان است. سبک، بادوام و کم هزینه این ها تنها برخی از مزایایی است که میلگرد آلومینیوم 2024 را