آلوم کار بهترین مجموعه تولید کننده پروفیل آلومینیوم | شمش آلومینیوم | پروفیل آلومینیوم درب و پنجره | پروفیل آلومینیوم ساختمانی

دریافت قیمت روز

قیمت ضایعات آلومینیوم

فهرست مطالب

قیمت ضایعات آلومینیوم 

به صورت کلی قیمت ضایعات آلومینیوم به قیمت روز محاسبه میشود و ضایعات هم به صورت توافقی و بر روی باسکول خریدار یا فروشنده قیمت گذاری می گردد.

ضایعات آلومینیوم چیست؟

آلومینیوم یک فلز غیرآهنی بسیار گران قیمت است و بنابراین می تواند درآمد بالایی برای طرح های بازیافت ایجاد کند. ضایعات آلومینیوم در درجه اول از دو جریان اصلی، خطوط تولید صنعت آلومینیوم به عنوان یک محصول تمام شده، پس از استفاده توسط مصرف کنندگان تولید می شود. در هر مورد، گزینه بازیافت مطلوب است و به طور گسترده در بسیاری از نقاط جهان توسعه یافته اجرا می شود.

بازیافت و استفاده مجدد از ضایعات آلومینیوم و محصولات جانبی صنعتی امروزه در هر بخش و بیش از آن در فناوری سیمان و بتن از اهمیت بالایی برخوردار است. آلومینیوم پرمصرف ترین فلز غیرآهنی در جهان است. در طول تولید آلومینیوم، مقدار زیادی زباله تولید می شود که به عنوان تفاله شناخته می شود که برای بازیافت و استخراج مجدد آلومینیوم باقی مانده استفاده می شود. این تفاله ها زباله های سمی و خطرناک برای محیط زیست هستند و از این رو بازیافت یا قفل کردن این زباله ها بسیار مهم است. این تفاله عمدتاً از اکسیدها و آلومینیوم تشکیل شده است و در بازیافت، از فرآیند نمک برای بازیافت آلومینیوم از تفاله ها استفاده می شود. این مقاله اشکال مختلف تولید ضایعات آلومینیوم، روش های تصفیه و کاربرد معمولی باقیمانده آلومینیوم را بررسی می کند. توضیح مختصری در مورد جنبه های مدیریت پسماند در این مقاله ارائه شده است.

فرآیند آنودایز کردن آلومینیوم حجم زیادی از ضایعات آلومینیوم را ایجاد می کند که عمدتاً از هیدروکسید آلومینیوم آمورف با سازگاری شیمیایی تشکیل شده است تا در سایر فرآیندهای صنعتی به عنوان یک ماده اولیه اولیه جایگزین استفاده شود. این ضایعات دارای چندین امکان کاربردی مانند تولید مواد نسوز، رنگدانه های سرامیکی، آجر و بسیاری موارد دیگر می باشد. با این حال، با وجود ویژگی های بالقوه آن، فرآیند بازیافت آن به خوبی تثبیت نشده است.

تفاله سفید دارای آلومینیوم فلزی بالاتری است و از کارخانه های ذوب اولیه تولید می شود، زیرا تفاله سیاه دارای محتوای فلز کمتری است و در طی فرآیند بازیافت آلومینیوم از طریق ذوب مجدد با شار نمک (بخش های صنعتی ثانویه) تولید می شود. تفاله سفید ممکن است حاوی 15 تا 20 درصد فلز آلومینیوم قابل بازیافت باشد. تفاله سیاه حاوی مخلوطی از اکسید آلومینیوم و کمتر از 10 درصد آلومینیوم فلزی همراه با نمک های قابل بازیافت است. دفع و بازیافت زباله های تولید شده در طی ذوب آلومینیوم یک مشکل جهانی است. بیشتر زباله‌ها در محل‌های دفن زباله دفع می‌شوند که می‌تواند منجر به شستشوی یون‌های فلزی سمی در آب‌های زیرزمینی شود که باعث مشکلات جدی آلودگی و مهم‌تر از آن از دست دادن فلز ارزشمند می‌شود. علاوه بر این، هنگامی که تفاله آلومینیوم با آب در تماس است، گازهای مضر مانند NH 3 منتشر می کند.، CH 4 ، PH 3 ، H 2 S ، H 2و غیره (آنگر و بکمن، 1992). تقریباً حدود 5 میلیون تن تفاله آلومینیوم در سراسر جهان در سال تولید می شود و بیشتر آن برای پر کردن زمین استفاده می شود. برخی از آنها برای ساخت کراکر، مواد شیمیایی ناخالص و آجرهای نسوز بی کیفیت، سیمان یا استوک انباشته شده به دلیل در دسترس نبودن فناوری های مناسب برای بازیافت استفاده می شود. درمان این تفاله برای تولید محصولات ارزشمند بسیار ضروری شده است. تقاضای فزاینده آلومینا و اجرای استانداردهای زیست محیطی، محققان را در سرتاسر جهان مجبور کرده است تا برای توسعه یک مرکز تصفیه مناسب برای تفاله آلومینیوم تلاش کنند. علاوه بر این، برای توسعه پایدار و به حداقل رساندن استفاده از منابع اولیه، بازیافت منابع ثانویه نیز بسیار ضروری است. استفاده از تفاله آلومینیوم به عنوان یک منبع ثانویه برای استخراج آلومینا از طریق فرآیندهای مختلف با اتخاذ هر دو روش پیرومتالورژیکی و هیدرومتالورژیکی امتحان شده است. فرآیند متعارف بازیافت تفاله شامل آسیاب کردن تفاله ها، الک کردن برای بازیابی مقادیر فلز است، در غیر این صورت آلومینیوم به صورت مکانیکی از قسمت اکسید جدا می شود و اکسیدهای باقی مانده به محصولی که می تواند در صنعت فولاد استفاده شود، مخلوط می شود که تنها بخش کوچکی از آن است.

ضایعات آلومینیوم نرم پروفیل و براده زیر اره ای با قیمت روز و بر اساس نوع بار در اراک و تهران به فروش می رسد.

قیمت ضایعات آلومینیوم نرم سر شاخه پروفیل

ضایعات آلومینیوم نرم شامل سر شاخه و پروفیل، لوله، ورق و فویل با قیمت روز به فروش می رسد.

آلومینیوم در بازیافت و تولید مجدد دارای بیشترین ارزش در بین فلزات را دارا می باشد. هر نوع محصول خشک و یا نرم پس از خروچ از چرخه و غیر قابل استفاده بودن با ذوب مجدد می تواند به محصولی دیگر تبدیل گردد.

قیمت ضایعات آلومینیومی بر اساس پایه بورس و سپس وضعیت بازار دارد. البته در انواع ضایعات آلیاژ و ترکیب مواد همچنین مقدار درصد پرت مد نظر قرار می گیرد.

به صورت کلی قیمت ضایعات آلومینیوم به صورت توافقی و بر روی باسکول خریدار یا فروشنده قیمت گذاری می گردد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تسمه-آلومینیوم-صنایع-الکترونیک

تسمه آلومینیوم صنایع الکترونیک

تسمه ها یکی از مواردی هستند که در صنایع مختلف کاربرد های بسیاری دارند. تسمه آلومینیوم که متریال اصلی آن آلومینیوم می باشد؛ دارای کاربرد

میلگرد آلومینیوم 3003

میلگرد آلومینیوم 3003

فلز آلومینیوم یکی از فراوان ترین عناصر در پوسته ی زمین می باشد. فراوانی، و خواص منحصر به فردی از این فلز مانند استحکام، مقاومت

تولید-هیت-سینک-آلومینیومی

تولید هیت سینک آلومینیومی

هیت سینک یا گرما بر نوعی قطعه فلزی است که جهت کاهش گرمای حین کار قطعاتی مانند انواع ال ای دی، انواع سیستم های صوتی

تسمه-آلومینیوم-انعطاف-پذیر

تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر

یکی دیگر از قطعات پرکاربرد در صنعت تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر می باشد. تسمه آلومینیومی برای انتقال قدرت بطور گسترده استفاده می شود که از