آلوم کار بهترین مجموعه تولید کننده پروفیل آلومینیوم | شمش آلومینیوم | پروفیل آلومینیوم درب و پنجره | پروفیل آلومینیوم ساختمانی

دریافت قیمت روز

شمش آلومینیوم خشک

شمش آلومینیوم خشک
فهرست مطالب

شمش آلومینیوم یکی از قطعات بسیار کاربردی در صنعت آلومینیوم است همان طور که واقف هستید شمش ها از فرآورده های مربوط به آلومینیوم می باشند که اگر بخواهیم یک تعریف کلی برای آن ارائه دهیم باید بگوییم که شمش ها قطعات تقریبا خالصی هستند که به شکل های مختلف و متنوعی ریخته گری می شوند که البته این ترکیب شکلی های متفاوت طبق فرآیندهای مختلفی انجام می گیرد. بهتر است بدانید که شمش ها قالب های کوچکی هستند که طولشان کمتر از 2 متر است حال ما در این مقاله قصد داریم عنصر شمش آلومینیوم خشک را مورد بررسی قرار دهیم با ما همراه باشید.

 

شمش های آلومینیوم از محصولات نیم ساخته ای هستند که با فرآیندهایی که روی آن ها انجام می شود به قطعاتی که در صنعت موردنظر نیاز است تبدیل می شود.

 

شمش آلومینیوم خشک

ضایعات آلومینیوم خشک شامل: ضایعات پیستون، سرسیلندر، رینگ، رادیاتور و … می‌باشد که پس از خریداری به کارخانه منتقل شده و فرایند تولید شمش برای مصارفی که در زیر ذکر شده اند را طی می کنند ، در نهایت این ضایعات به صورت شمش‌های خشک و کارتل تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

 

نمونه ضایعات آلومینیوم خشک:

خرید ضایعات آلومینیوم نرم ( سفاله پای دریل ، براده پای اره ، پروفیل در و پنجره و …) و همچنین خرید ضایعات آلومینیوم خشک (سرسیلندر ، پوسته گیربکس و دینام ، پیستون ، کارتل ، توپی موتور سیکلت و ….) موجود می باشد.
چه از نظر کیفیت و چه از نظر ارزش، آلومینیوم کاربردی‌ترین فلز بعد از آهن است و تقریبأ در تمامی بخش‌های صنعت دارای اهمیت می‌باشد. آلومینیوم خالص، نرم و ضعیف است، اما می‌تواند آلیاژهایی را با مقادیر کمی از مس، منیزیوم، منگنز، سیلیکون و دیگر عناصر بوجود آورد که این آلیاژها ویژگی‌های مفید گوناگونی دارند. این آلیاژها اجزای مهم هواپیماها و راکتها را می‌سازند.
وقتی آلومینیوم را در خلاء تبخیر کنند، پوششی تشکیل می‌دهد که هم نور مرئی و هم گرمای تابشی را منعکس می‌کند. این پوشش ها لایه نازک اکسید آلومینیوم محافظ را بوجود می‌آورند که همانند پوشش های نقره خاصیت خود را از دست نمی‌دهند. یکی دیگر از موارد استفاده از این فلز در لایه آینه‌های تلسکوپ‌های نجومی است.

 

کاربردهای آلومینیوم

1- حمل و نقل (اتومبیل‌ها، هواپیماها، کامیون‌ها، کشتی‌ها، ناوگانهای دریایی، راه آهن و…)
2-  بسته‌بندی (قوطی‌ها، فویل و…)
3-  ساختمان (درب، پنجره، دیوار پوشها و…)
4-  کالاهای با دوام مصرف کننده (وسایل برقی خانگی، وسایل آشپزخانه، …)
5-  خطوط انتقال الکتریکی (به‌علت وزن سبک اگرچه هدایت الکتریکی آن تنها ۶۰٪ هدایت الکتریکی مس می‌باشد)
6-  ماشین آلات اکسید آلومینیوم (آلومینا) بطور طبیعی و بصورت کوراندوم، سنگ سنباده، یاقوت و یاقوت کبود یافت می‌شود که در صنعت شیشه‌سازی کاربرد دارد.

 

در نتیجه شمش های آلومینوم خشک تولید شده به صورت زیر می باشند:

یاقوت و یاقوت کبود مصنوعی در لیزر برای تولید نور هم‌نوسان بکار می‌روند. آلومینیوم با انرژی زیادی اکسیده می‌شود و در نتیجه در سوخت موشکهای با سوخت و دمازاها مورد استفاده واقع می‌شود. خرید و فروش شمش آلومینیوم خشک به غیر از بورس در بازار آزاد نیز انجام می‌شود. بیشترین مصرف شمش مربوط به شمش با درصد آلیاژ 99/7% و 99/8% می‌باشد. شمش آلومینیوم با آلیاژ 97 و 98 درصد به صورت ضایعاتی و استاندارد خرید و فروش می‌گردد.

 

برای خرید پروفیل آلومینیوم و انواع فرآورده های آن می توانید به مجموعه آلوم کار مراجعه کنید و یا با شماره های 931 71 71 0918 – 131 71 71 0918 تماس حاصل فرمایید.

 

پیشنهاد  مقاله: بیلت آلومینیوم ۶۰۶۳ دی سی

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

یک پاسخ

  1. سلام وقت بخیر
    ۱تن شمش آلمینیوم خشکه برای فروش دارم خواستم ببینم شما خرید دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

اکسترود-آلومینیوم

اکسترود آلومینیوم

آیا تا به حال در مورد اکسترود آلومینیوم چیزی شنیده‌اید؟ به طور کلی اکسترود یا اکستروژن، موجب پیشرفت چشم‌گیری در صنعت آلومینیوم و به ویژه

لوله-آلومینیوم-کولر

لوله آلومینیوم کولر

لوله آلومینیوم کولر یکی از انواع لوله های فلزی می باشد معمولا از روکش مس برای کولر استفاده می شود. که در تهیه آن از

تسمه-آلومینیوم-صنایع-الکترونیک

تسمه آلومینیوم صنایع الکترونیک

تسمه ها یکی از مواردی هستند که در صنایع مختلف کاربرد های بسیاری دارند. تسمه آلومینیوم که متریال اصلی آن آلومینیوم می باشد؛ دارای کاربرد

میلگرد آلومینیوم 3003

میلگرد آلومینیوم 3003

فلز آلومینیوم یکی از فراوان ترین عناصر در پوسته ی زمین می باشد. فراوانی، و خواص منحصر به فردی از این فلز مانند استحکام، مقاومت