آلوم کار بهترین مجموعه تولید کننده پروفیل آلومینیوم | شمش آلومینیوم | پروفیل آلومینیوم درب و پنجره | پروفیل آلومینیوم ساختمانی

دریافت قیمت روز

تسمه آلومینیوم

تسمه آلومینیوم چیست
فهرست مطالب

تسمه آلومینیوم چیست

تسمه آلومینیوم یک قطعه تو پر است که با تحت فشار قرار گرفتن به شکل و حالت های مختلف از جمله به صورت ساده و بدون طرح و حالت خط دار که معمولا سه خط است در می آورند و به بازار عرضه می شود.

آلومینیوم یکی از مواد فلزی است که تأثیر زیادی در بسیاری از صنایع داشته است. مقاومت، سازگاری و تطبیق پذیری ،آن را برای کاربردهای متعدد مفید می کند و آن را مقرون به صرفه تر از سایر مواد می کند. از آنجایی که تسمه آلومینیوم اکسترود یا نورد می شوند، می توان آنها را برای چندین فناوری و محصولات استفاده و شکل داد.

تسمه آلومینیوم
تسمه آلومینیوم

کاربرد تسمه آلومینیوم چیست؟

  • مجمع پزشکی
  • ساخت هواپیما
  • اجزای سازه ای
  • حمل و نقل تجاری
  • قطعات الکتریکی
  • کالاهای مصرفی
فروش تسمه 6061
فروش تسمه 6000
فروش تسمه 7000

 

مجمع پزشکی

تسمه های  آلومینیومی برای ساخت طیف وسیعی از تجهیزات پزشکی، از محفظه‌ها گرفته تا اجزای دستگاه‌های جراحی استفاده می‌شود. ماهیت انعطاف پذیر آلومینیوم باعث می شود که تسمه به دسته ها، دستگیره ها و بدنه ابزارهای پزشکی تبدیل شوند.

 

همچنین می توانید تسمه الومینیومی را در مبلمان و سازه های بیمارستانی عمومی مشاهده کنید. این قطعات برای تخت های بیمارستانی، روتختی، سینی، چرخ دستی و غیره را می سازد. آنها را می توان حتی در نرده ها و میله های دستی که برای ایمنی بیماران و کارکنان بیمارستان استفاده می شود، یافت.

 

از تسمه آلومینیومی را می‌توان حتی در تجهیزات پزشکی پیچیده مانند نمایشگرهای قلب و تجهیزات تصویربرداری استفاده کرد.  مواد آلومینیومی در این کاربردها ارزش دارند زیرا غیر مغناطیسی هستند بنابراین با خواندن دستگاه تداخلی ندارند. تسمه آلومینیومی نیز در تولید ونتیلاتور استفاده شده است که در طول همه گیری COVID-19 ضروری بوده است.

 

تسمه آلومینیوم در ساخت هواپیما

تسمه های آلومینیومی اغلب در ساخت هواپیما استفاده می‌شوند و بیشتر قاب‌ها و سازه‌های هواپیما و سایر فناوری‌های هوافضا را تشکیل می‌دهند. دلیل استفاده از تسمه های آلومینیومی برای ساخت قاب‌های هواپیما این است که آنها در برابر گرما و باد مقاوم هستند، که باعث می‌شود آن‌ها به اندازه کافی قوی باشند تا بتوانند تغییرات شدید دما و بادهای شدید در ارتفاعات را تحمل کنند.

علاوه بر این، بیشتر آلیاژهای آلومینیوم نیز قابل عملیات حرارتی هستند، به این معنی که آلیاژ می تواند مقاومت کششی خود را با عملیات حرارتی خاصی افزایش دهد. در نهایت، آلومینیوم غیر مغناطیسی است، به این معنی که می توان آن را در نزدیکی وسایل الکترونیکی داخلی بدون تداخل با الکترونیک حساس و سیگنال های رادیویی استفاده کرد.

 

اجزای سازه ای

تسمه های آلومینیومی دارای سطح بسیار مسطح و مستطیلی هستند که آنها را برای انواع کاربری های معماری و سازه ای مناسب می کند. آنها یک ابزار ساختمانی همه کاره هستند و به راحتی می توان آنها را سوراخ ،برش و جوش داد و به اشکال مختلف تغییر شکل داد. آنها اغلب در چارچوب ها و مواد پشتیبانی ساختمان استفاده می شوند. آنها را می توان در بریس ها، نردبان ها، آویزها، دروازه ها، مجاری و دریچه ها، بخاری ها و موارد دیگر یافت.

این فلز تنها در مراحل ساختمانی مورد استفاده قرار نمی گیرد و می تواند پس از ساخت برای تقویت یا تقویت سازه موجود مورد استفاده قرار گیرد. تسمه های آلومینیومی را می‌توان به راحتی در برابر مواد موجود شکل داد یا برای جایگزینی قطعات فرسوده یا آسیب‌دیده استفاده کرد.

تسمه آلومینیومی نیز یک ماده محبوب برای هنرمندان صنعتی، معماران و صنعتگران برای طراحی فضاها هستند. آنها بیشتر در مجسمه های فلزی یافت می شوند، اما می توانند در قطعات کوچکتر استفاده شوند. تسمه الومینیومی به دلیل چکش خواری و همچنین استحکام پس از آهنگری یا فرآوری برای این کاربرد مورد علاقه هستند.

 

حمل و نقل تجاری

امروزه آلومینیوم جزء اصلی حمل و نقل تجاری مانند واگن های باری، واگن های مسافربری، کانتینرهای حمل و نقل و غیره است. حمل و نقل تجاری برای مواد سبک ارزش قائل است زیرا مصرف سوخت را کاهش داده و ظرفیت را به حداکثر می رساند. تسمه آلومینیومی باعث کاهش قابل توجه وزن قطارها می شود. علاوه بر این، وسایل نقلیه باید دارای اشکال آیرودینامیکی برای کاهش کشش باشند.

 

تسمه ها آلومینیومی معمولاً در قاب‌های واگن‌های باری و مسافری استفاده می‌شوند و استفاده از این ماده باعث می‌شود حدود یک سوم سبک‌تر از فریم‌های فولادی باشد. این به قطارها کمک می کند تا هزینه ها را جبران کنند زیرا می توانند بار و مسافر بیشتری را حمل کنند و آنها را با سرعت کارآمدتری حمل کنند. قاب های ساخته شده از تسمه آلومینیوم نیز به طور متوسط ​​عمر طولانی تری دارند، به طوری که اکثر واگن های قطار حتی پس از چهل سال کارکردن تنها 10 درصد از ارزش خود را از دست می دهند. آلومینیوم سبک وزن آن را نیز به یک ماده با ارزش برای ظروف حمل و نقل تبدیل می کند و به حداکثر رساندن هر محموله کمک می کند.

 

قطعات الکتریکی

آلیاژهای آلومینیوم و تسمه ها نیز به طور گسترده در ساخت قطعات الکترونیکی استفاده می‌شوند. خازن ها، دیش های رادار و آنتن ها نمونه هایی از نحوه استفاده از تسمه الومینیومی هستند. برخی از کشورها از آلومینیوم در کاربردهای دکل و خطوط برق استفاده می کنند، با استفاده از پایه ها، مهاربندی ها و محفظه های ساخته شده از تسمه الومینیومی. همچنین در تولید ترانسفورماتورهای الکتریکی و موتورهای ولتاژ پایین به دلیل هدایت الکتریکی و حرارتی عالی استفاده می شود.

 

کالاهای مصرفی

آلومینیوم همچنین به طور گسترده در تولید کالاهای مصرفی استفاده می شود. تسمه آلومینیومی به دلیل کاربردی بودن و ظاهر براق در بدنه تلویزیون ها، مانیتورها و سایر لوازم الکترونیکی استفاده می شوند. آلومینیوم همچنین در زمینه مبلمان و لوازم آشپزخانه در فضای باز، رهبر بازار است. میله های تخت برای ساخت صندلی و میز باغ، کابینت آشپزخانه و وسایل آشپزی استفاده می شود. ظاهر صیقلی و سطوحی که به راحتی تمیز می شوند، آن را بهترین انتخاب برای این کاربردها کرده است.

 

تسمه های آلمینیوم نیز برای طراحی داخلی مدرن استفاده می شود. قطعات آلومینیومی در ارتباط با شیشه و مرمر می توانند فضاهای داخلی را جادار و با تکنولوژی بالا ایجاد کنند. علاوه بر این، اجزای آلومینیومی به طور قابل توجهی سبک تر و بادوام تر از سایر مواد هستند، که برای بسیاری از صاحبان خانه یک امتیاز مثبت است. برخی از نمونه‌های تسمه های آلومینیومی در خانه‌ها، قاب پنجره‌ها و درها هستند که به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند.

سخن پایانی

با اینکه تسمه های آلومینیومی برای همه کار ها مناسب هستند، با این حال، یافتن آلیاژهای آلومینیومی مناسب و تسمه های آلومینیومی برای استفاده در برنامه‌های کاربردی خود می‌تواند چالش برانگیز باشد.

برای دریافت مشاوره تخصصی ما و دریافت محصولات و پروفیل های آلومینیومی باکیفیت ما – مناسب برای هر شغلی، با آلوم کار تماس بگیرید!

 

 

قیمت روز تسمه آلومینیوم
فروش تسمه آلومینیوم
تسمه آلومینیوم 6061
تسمه آلومینیوم 6000 و 7000

 

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

اکسترود-آلومینیوم

اکسترود آلومینیوم

آیا تا به حال در مورد اکسترود آلومینیوم چیزی شنیده‌اید؟ به طور کلی اکسترود یا اکستروژن، موجب پیشرفت چشم‌گیری در صنعت آلومینیوم و به ویژه

لوله-آلومینیوم-کولر

لوله آلومینیوم کولر

لوله آلومینیوم کولر یکی از انواع لوله های فلزی می باشد معمولا از روکش مس برای کولر استفاده می شود. که در تهیه آن از

تسمه-آلومینیوم-صنایع-الکترونیک

تسمه آلومینیوم صنایع الکترونیک

تسمه ها یکی از مواردی هستند که در صنایع مختلف کاربرد های بسیاری دارند. تسمه آلومینیوم که متریال اصلی آن آلومینیوم می باشد؛ دارای کاربرد