آلوم کار بهترین مجموعه تولید کننده پروفیل آلومینیوم | شمش آلومینیوم | پروفیل آلومینیوم درب و پنجره | پروفیل آلومینیوم ساختمانی

دریافت قیمت روز

بیلت آلومینیوم 3105

بیلت آلومینیوم 3105
فهرست مطالب

بیلت آلومینیوم

بیلت آلومینیوم 3105: بیلت یک بلوک جامد از آلیاژ آلومینیوم است که حرارت داده شده، اکسترود شده و سرد شده و شکل کشیده ای به وجود می آورد. به عبارت دیگر، یک محصول نیمه تمام ساخته شده از آلومینیوم خالص یا آلومینیوم آلیاژی است. بیلت های آلومینیومی دارای نسبت استحکام به وزن بالا و مقاومت در برابر خوردگی عالی هستند که آنها را برای استفاده در صنعت ساخت و ساز عالی می کند. کاربرد بیلت آلومینیوم از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است. آنها بسیار متنوع هستند و به راحتی می توان آنها را ماشین کاری کرد و به هر شکلی که لازم است درآورد. بیلت های آلومینیومی به عنوان منبع اولیه مواد در ساخت انواع محصولات فلزی مانند قطعات خودرو، مصالح ساختمانی، مبلمان و حتی آثار هنری استفاده می شود. بیلت های آلومینیومی بسیار بادوام هستند و به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند. آنها 100٪ قابل بازیافت هستند و آنها را به گزینه ای سازگار با محیط زیست تبدیل می کند.

یکی دیگر از فرآورده های مربوط به آلومینیوم که دارای کاربرد و خواص بسیاری می باشد بیلت آلومینیوم است این نوع از فرآورده های گفته می شود که نوعی از شمش های آلومینیومی است که در دسته محصولات نیمه ساخته ریخته گری قرار می گیرد یکی از زمینه هایی که از این محصول بسیار استفاده می شود صنایع اکستروژن می باشد بهتر است بدانید که بیلت ها دارای انواع گوناگونی همچون بیلت آلومینیوم 3105، بیلت آلومینیوم 6063 و … می باشد که هر کدام داری کاربرد، ابعاد و ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند.

بیلت آلومینیوم 3105

بیلت آلومینیوم 3105 با آلومینیوم خالص 98٪ و آلیاژ اندک برای استحکام. 0.3٪ مس به کویل آلومینیوم 3105 اضافه می شود ، بنابراین میزان رسانایی 41٪ است. به دلیل محتویات و فن آوری های پردازش ، بیلت آلومینیوم 3105 دارای وزن سبک و دارای سطح نیمه صاف است. علاوه بر این ، با استفاده از عملیات حرارتی سخت نمی شود. آلیاژ آلومینیوم ۳۱۰۵ به طور متوسط مناسب ماشینکاری است. با این حال، توانایی ماشینکاری آن را می توان در تمپر های بالا تر نسبت به آلومینیوم سخت شده افزایش داد. روان کننده های روغنی برای ماشینکاری این آلیاژ استفاده می شود.

توجه: بیلت ها را می توان در هر اندازه، قطر و نوع سفارش داد.

فرآیند ریخته گری بیلت آلومینیوم

ریخته گری شمش آلومینیومی از دستگاه ریخته گری شمش آلومینیومی برای ذوب مواد آلومینیومی استفاده می کند . به این دستگاه کوره گرمایش بیلت آلومینیوم نیز می گویند . سپس مواد مذاب حرارت داده می شود و در قالب قرار می گیرد و در آنجا به شکل استوانه ای دراز فشرده می شود. سپس این شکل به قطعات کوچکتر بریده می شود تا به اندازه شمش آلومینیومی مورد نظر شکل بگیرد . در طول فرآیند، بیلت ممکن است تحت یک سری عملیات برای تقویت خواص خود قرار گیرد، مانند عملیات حرارتی یا سرد کاری.

پس از آن بیلت بازرسی شده و برای حمل بسته بندی می شود. فرآیند ریخته گری بیلت آلومینیوم نسبتاً ساده است، اما به دقت و مهارت بالایی نیاز دارد. این تضمین می کند که بیلت ها استانداردهای کیفی مورد نیاز را برآورده می کنند و برای پردازش بیشتر آماده هستند. قیمت بیلت آلومینیوم بسته به اندازه و کیفیت آلومینیوم متفاوت است. اندازه های مختلف شمش آلومینیومی متناسب با کاربردهای متعدد بیلت های آلومینیومی ساخته شده است .

انواع بیلت های آلومینیومی 

انواع بیلت های آلومینیومی در 4 دسته کلی می باشند که به شرح زیر می باشد:

1- بیلت وارداتی: همان طور که از نامش پیداست بیلت هایی که از شرکت های مختلفی همچون دوبال ، روسال و … وارد می شود.

2- بیلت اسناندارد: محصولات شرکت ایرالکو و المهدی می باشد که در بازار آن ها را به عنوان بیلت استاندارد می شناسند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پروفیل و فرآورده های آن پیشنهاد می کنم مقاله فرآیند تولید پروفیل آلومینیوم را مطالعه فرمایید.

3- بیلت ذوب مجدد ( تبدیلی ): همان طور که از نماش پیداست این نوع بیلت ها، بیلت هایی می باشند که از ذوب مجدد ضایعات آلومینیومی تولید می شوند این نوع بیلت ها آلیاژ بندی کمی دارند.

4- بیلت DC: این نوع بیلت ها به روش ریخته گری DC تولید می شوند.

 

جهت خرید پروفیل آلومینیوم و بیلت آلومینیوم می توانید با شماره های 931 71 71 0918 – 131 71 71 0918 تماس حاصل فرمایید.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تولید هیت سینک آلومینیومی

هیت سینک یا گرما بر نوعی قطعه فلزی است که جهت کاهش گرمای حین کار قطعاتی مانند انواع ال ای دی، انواع سیستم های صوتی

تسمه-آلومینیوم-انعطاف-پذیر

تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر

یکی دیگر از قطعات پرکاربرد در صنعت تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر می باشد. تسمه آلومینیومی برای انتقال قدرت بطور گسترده استفاده می شود که از

میلگرد آلومینیوم 1050

یکی از آلومینیوم های تقریبا خالص که در صنایع شیمیایی کاربرد فراوانی دارد میلگرد آلومینیوم 1050 می باشد. این قطعه کاربردی به دلیل مقاومت در

میلگرد آلومینیوم 2024

میلگرد آلومینیوم 2024

میلگرد آلیاژ 2024 آلومینیوم پرکاربردترین فلز در جهان است. سبک، بادوام و کم هزینه این ها تنها برخی از مزایایی است که میلگرد آلومینیوم 2024 را