آلوم کار بهترین مجموعه تولید کننده پروفیل آلومینیوم | شمش آلومینیوم | پروفیل آلومینیوم درب و پنجره | پروفیل آلومینیوم ساختمانی

دریافت قیمت روز

آلومینیوم و ساخت پنجره

آلومینیوم و ساخت پکجره
فهرست مطالب

آلومینیوم و ساخت پنجره

یکی از اجزا خانه که هم در زیبایی و هم در جلوگیری از ورود گردوغبار به خانه نقش دارد پنجره ها هستند.پنجره های اولیه از جنس چوب و آهن بودند اما با گذشت زمان و نیاز های افراد جامعه امروز از آلومینیوم برای کارکرد بهتر پنجره ها استفاده می شود.ویژگی های خاص فلز آلومینیوم از جمله استحکام بالا و مقاوم در برابر خوردگی و همچنین شرایط جوی محیط منجر به استفاده آلومینیوم در ساخت پنجره و حتی درب شده است.

شما می توانید برای خرید و سفارش انواع پروفیل های آلومینیوم درب و پنجره با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت از طریق سایت آلوم کار اقدام فرمایید یا با مشاورین از طریق شماره ۰۹۱۸۷۱۷۱۹۳۱ تماس حاصل فرمایید.

 

پنجره آلومینیومی
پنجره آلومینیومی

پنجره و درب دوجداره آلومینیومی چه انواعی دارند؟

  1. درب و پنجره آلومینیومی نرمال Aluminum Doors & Window Normal

برای ساخت این نوع از درب و پنجره ها از پروفیل آلومینیومی اکسترود شده بهره می گیرند و از میلگرد  اتصال آنها به یکدیگر کمک می گیرند.این نوع پنجره ها به دلیل اینکه از عایق بندی مناسبی برخوردار نبودند انرژی را اتلاف می کردند. از ویژگی های آنها می توان به استحکام، تنوع در طرح و رنگ، قابلیت رنگ پذیری و ثبات ماندن رنگ اشاره کرد.

درب و پنجره های آلومینیمی از اجزا اصلی زیر تشکیل میشود:

  • پروفیل فریم یا چهارچوب
  • پروفیل لنگه
  • پروفیل سری
  • پروفیل زهور
  • واشرهای epdm
  • یراق آلات

اگر شما یکی از تولیدکنندگان درب و پنجره هستید می توانید انواع پروفیل درب و پنجره را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب از شرکت آلوم کار تهیه کنید فقط کافی است با شماره ۰۹۱۸۷۱۷۱۱۳۱ تماس بگیرید.

 

مزایای درب و پنجره آلومینیومی نرمال

  • رنگ این نوع پنجره ها در برابر تابش خورشید مقاوم است و دچار رنگ پریدگی نمیشود.
  • تا زمانی که لایه ی محافظ روی آلومینیوم آن دچار خراش نشود در برابر پوسیدگی و خوردگی مقام است.
  • به دلیل قابلیت بازیافت می توان بعد چند سال استفاده با قیمت مناسب آن را بفروشید.
  • تنوع بالایی در طرح و رنگ دارند.
  1. درب و پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک Aluminum Doors & Window Thermal break

این نوع درب و پنجره ها در برابر گرما و سرما عایق هستند و با بروزترین تکنولوژی ساخته میشوند. و رسانای گرمایی بالایی دارند، در این نوع پنجره پروفیل های آلومینیومی توسط نوارهای پلی آمید به هم متصل شده اند. نوارهای پلی آمید از جنس الیاف شیشه متراکم هستند که قابلیت تحمل فشار و حرارت بالا را دارا بوده و با همین ویژگی عایق حرارتی ایجاد کرده و اتلاف انرژی را بسیار کم می کنند.

 

مزایای درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک

  • عایق در برابر سرما و گرما
  • بالا بودن استحکام و عمر مفید
  • عایق صوتی
  • مقاوم در بابر آلودگی و گرد و غبار
  • مقاوم در برابر تغییر رنگ و شکل به دلیل عوامل محیطی مانند تابش آفتاب، باران، زمان

 

    مشخصات انواع پنجره آلومینیومی

  • این نوع پنجره ها با وجود وزن سبک مقاومت بالایی دارند.
  • در مقایسه با سایر پنجره ها از لحاظ اقتصادی قیمت مقرون به صرفه ای دارد.
  • قابل بازیافت می باشد.

 

انواع رنگ های پنجره آلومینیومی

رنگ های درب و پنجره های آلومینیومی بر اساس مکانیزیم رنگ آمیزی آنها به دو دسته تقسیم میشود.

  1. رنگ آمیزی به صورت پودری

در این نوع رنگ آمیزی پروفیل آلومینیوم در خطوط پیشرفته رنگ توسط رنگ دلخواه پوشش داده شده سپس در کوره تحت حرارت خشک می گردد و تقریبا تمام طیفهای رنگ را دربر می گیرد.پرکاربردترین رنگ پودری در کشور ما مربوط به رنگ های آلومینیوم سفید و سیاه می باشد.

  1. رنگ آمیزی به صورت آنودایز

در این نوع رنگ آمیزی پروفایل آلومینیوم طی یک عملیات حرارتی داخل مواد شیمیایی قرار میگیرد.از مزیت های این نوع رنگ آمیزی می توان به طبیعی بودن و مقاومت در برابر عواملی محیطی اشاره کرد.پنجره آلومینیوم ی شامپاینی از پرکاربردترین رنگ ها در این زمینه است.

 

پنجره آلومینیومی
پنجره آلومینیومی

انواع سیستم های بازشونده در و پنجره دوجداره

  1. بازشونده فیکس یا ثابت

در محیط های که نیاز به باز شدن پنجره نیست از این نوع استفاده میشود و چون در ساخت آن از یراق آلات و دستگیره به کاربرده نمیشود نسبت به سایر درب و پنجره های بازشو قیمت پایین تری دارد.

  1. بازشونده لولایی تک حالته (Turn) و دو حالته (Tilt and Turn)

این نوع از پنجره های بازشونده طرفداران زیادی دارد و از قدیم از آن استفاده می شد.همپنین امروزه این نوع از پنجره ها را به گونه ای تولید می کنند که علاوه بر باز شدن از سمت راست و چپ با پرخاندن دستگیره از سمت بالا امکان باز و بسته شدن با زاویه 20 درجه ایجاد شود. از این رو در و پنجره دوجداره لولایی به دو نوع بازشو تک حالته و دو حالته تقسیم بندی می شود.

  • زمانی که در و پنجره لولایی از یک قاب و لولا تشکیل شده باشد و تنها از سمت چپ و راست امکان باز و بسته شدن را داشته باشد در و پنجره لولایی تک حالته (Turn) نامگذاری می شود.
  • چنانچه در و پنجره لولایی علاوه بر سمت داخل و خارج از سمت بالا نیز قابلیت باز شدن را داشته باشد در و پنجره لولایی دوحالته (Tilt & Turn) نامگذاری می شود.
  1. بازشونده کشویی

این نوع از درب و پنجره های بازشونده نیز طرفداران زیادی دارد و بر اساس طراحی و نحوه باز

شدن لنگه ها به دو حالت تقسیم بندی میشوند.

  • اگر تنها یک لنگه از پنجره قابلیت باز شدن به صورت کشویی داشته باشد و لنگه دیگر ثابت باشد این نوع از پنجره بازشونده یک لنگه بازشو یا (تک ریل) نام دارد.
  • اگر هر دو لنگه پنجره امکان باز شدن بصورت کشویی دا داشته باشد دو لنگه بازشو (جفت ریل) نامیده میشود.
  1. بازشونده فولکس واگن

این نوع از پنجره های باز شونده شباهت زیادی به پنجره های بازشونده کشویی دارند با این تفاوت که در هنگام باز شدن لنگه از فریم خود کاملا جدا شده و سپس روی ریل جانبی حرکت می کند مانند در اتوبوس.

  1. بازشونده فرانسوی

در این نوع از پنجره ها بازشونده، دو لنگه کار هم قرار می گیرند که یکی از لنگه ها از سمت چپ و دیگری از سمت راست باز میشود و دستگیره های هر دو کنار هم قرار می گیرند. بازشوی فرانسوی برای پنجره هایی که رو به حیاط و باغ باز میشوند مناسب است.

  1. بازشونده محوری(پیووت)

این نوع از پنجره های بازشونده قابلیت چرخش حول محور ثابت که در فاصله چند اینچی چارچوب قرار گرفته است را دارد و به علت طراحی آن فشار زیادی به یراق آلات و لولاها وارد میشود بنابراین یراق آلات باید از کیفیت بالایی برخردار باشند.

  1. بازشونده lift and slide

این نوع پنجره های بازشونده شباهت زیادی به پنجره هایی کشویی دارد با این تفاوت که با چرخاندن دستگیره پنجره لنگه توانایی حرکت روی ریل را پیدا می کند مانند پنجره های کشویی قدیمی.

  1. بازشونده پارالل(Parallel)

این نوع پنجره های بازشونده در لامل و کرتن وال استفاده میشوند.نحوه طراحی لامل به شکلی است که نما بصورت یکپارچه دیده شود.در هنگام بسته بودن این پنجره ها، لنگه کامل در فریم قرار می گیرد و در هنگام باز بودن،لنگه ها از هر چهار طرف به سمت خارج نما باز میشود.

  1. بازشونده گیوتینی(Guillotine Window)

پنجره ی گیوتینی بسته به جهتی که باز میشود می تواند به انواع اسلاید از بالا (بازشو به سمت بالا) اسلاید از پایین (بازشو به سمت پایین) و اسلاید مرکز ثابت (بازشو به سمت مرکز) تقسیم بندی شود.همچنین اگر به وسیله ریموت باز و بسته شود به آن پانارومایی می گویند.

  • بازشونده آکاردئونی

این نوع از پنجره های بازشونده به گونه ای طراحی شده اند که در عرض های وسیع، به هنگام باز شدن تک تک لنگه ها بوسیله خشابهای لولاها از قسمت میانی بازشده و هر لنگه روی لنگه مجاور خود در یک محور افقی قرار می گیرند، در نهایت تمام لنگه ها در سمت راست یا چپ فریم جمع می شوند.زمانی که این لنگه ها در کنار هم جمع میشوند نمای یک پنجره ساده را نشان می دهند.

  • بازشونده کلنگی

این نوع از پنجره ها توانایی باز شدن از سمت بالا، پایین، راست و چپ را دارند و از عایق بندی نسبتا خوبی برخوردار هستند و معمولا در ابعاد کوچک و مکان هایی که نیاز به دید ندارد نصب میشود مانند حمام ها، سرویس بهداشتی، زیر زمین و آشپزخانه.

 

مجموعه تولید کننده آلومینیوم آلوم کار

گروه تولید کننده آلوم کار با سال ها تجربه در تولید و ارائه انواع پروفیل آلومینیوم درب و پنجره با جدید ترین متدهای روز دنیا در خدمت شما مشتریان عزیز است.برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره  می توانید با کارشناسان آلوم کار از طریق شماره ۰۹۱۸۷۱۷۱۹۳۱ تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا پنجره های آلومینیومی قابل رنگ شدن هستند؟

پاسخ : در حالت کلی می توان پنجره ها را رنگ نمود اما این کار توضیه نمی شود و بهتر است رنگ اصلی پنجره ها دست نخورده باقی بماند.

تفاوت پنجره های آلومینیومی و UPVC در چیست؟

پاسخ : پنجره های آلومینیومی مقطعی ظریف‌‌تر و سطح شیشه‌‌ای بزرگ‌‌تری نسب به پنجره های UPVC دارند. پنجره های UPVC کاهش انتقال دمای پنجره را بهتر از پنجره های آلومینیومی انجام می دهند.

چگونه می توانم پنجره آلومینیومی سفارش دهم؟

پاسخ : شما می توانید جهت اطلاع از قیمت و یا خرید و سفارش انواع پنجره آلومینیومی با مشاورین آلوم کار با شماره ۰۹۱۸۷۱۷۱۹۳۱ در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

اکسترود-آلومینیوم

اکسترود آلومینیوم

آیا تا به حال در مورد اکسترود آلومینیوم چیزی شنیده‌اید؟ به طور کلی اکسترود یا اکستروژن، موجب پیشرفت چشم‌گیری در صنعت آلومینیوم و به ویژه

لوله-آلومینیوم-کولر

لوله آلومینیوم کولر

لوله آلومینیوم کولر یکی از انواع لوله های فلزی می باشد معمولا از روکش مس برای کولر استفاده می شود. که در تهیه آن از

تسمه-آلومینیوم-صنایع-الکترونیک

تسمه آلومینیوم صنایع الکترونیک

تسمه ها یکی از مواردی هستند که در صنایع مختلف کاربرد های بسیاری دارند. تسمه آلومینیوم که متریال اصلی آن آلومینیوم می باشد؛ دارای کاربرد

میلگرد آلومینیوم 3003

میلگرد آلومینیوم 3003

فلز آلومینیوم یکی از فراوان ترین عناصر در پوسته ی زمین می باشد. فراوانی، و خواص منحصر به فردی از این فلز مانند استحکام، مقاومت