آلوم کار بهترین مجموعه تولید کننده پروفیل آلومینیوم | شمش آلومینیوم | پروفیل آلومینیوم درب و پنجره | پروفیل آلومینیوم ساختمانی

دریافت قیمت روز

آلومینیوم شش گوش 7000

آلومینیوم شش گوش 7000
فهرست مطالب

درباره آلومینیوم 6 گوش 7000

آلومینیوم دارای استحکام کششی بالایی است و در کنار رشد سریع آن، ماده ای مقاوم بوده و صرف نظر از اصالت آن، مقاوم است. ورق های آلومینیومی قوی تر، متراکم تر و قوی تر از ورق های آلیاژی هستند. آلیاژ آلومینیوم قادر به تحمل فشار و دمای بالا نسبت به دیگر فلزات موجود می باشد.

از آلومینیوم 7000 در ساخت و ساز، مبلمان اداری، طراحی داخلی، وسایل روشنایی، قطعات خودرو، لوله کشی و سایر کاربردهای مهندسی نهایت استفاده را ببرید. آلوم کار اشکال مختلفی از آلومینیوم 7000 را در اختیار شما قرار می دهند، از جمله لوله های با زاویه  L ، مربع، جامد، لوله های توخالی، میله های T  شکل، کلاهک های  J، گیره های  Z ، تقسیم کننده ها، کانال ها، سیستم های مسیر کشویی، سیستم های قاب بندی، چرخ ها، واشرها ، قفل درها و غیره. بیشتر پروفیل ها از آلیاژهای آلومینیومی با گرید 6000 سری با دامنه دمایی T3 تا T8 هستند. ضخامت از 0.2 میلی متر تا 20 میلی متر است. اما همچنین می توان آن را با توجه به نیاز شما سفارشی کرد.

آلوم کار یک مجموعه متخصص در زمینه تولید انواع شمش ” بیلت و پروفیل های آلومینیومی می باشد. این مجموعه با در اختیار داشتن امکانات پیشرفته ذوب و ریخت وآلیاژسازی ” امکان تولید انواع شمش های آلیاژی و انواع بیلت های آلومینیوم آلیاژی از قطر ۶ تا ۱۲ اینچ را دارا می باشد.

برای اطلاع از قیمت شمش و بیلت آلومینیوم با کارشناسان ما در آلوم آنلاین تماس بگیرید تا شما را در انتخاب محصول بهتر راهنمایی کنند: 0918717113109187171931

عملیات سطح با استفاده از پوشش پودری، پوشش PVDF، آنودایز، پرداخت، پرداخت آسیاب، پرداخت مات، سندبلاست، الکتروفورز یا چاپ چوب تکمیل می شود. پایان آسیاب، خود آلومینیوم است که مقاومت در برابر خوردگی ضعیف تری دارد. آندایز کردن شامل یک فرآیند الکتریکی برای تشکیل یک لایه آندی روی آلومینیوم است. فرآیند آندایز کردن برای دادن رنگ های مختلف به پروفیل آلومینیومی استفاده می شود. الکتروفورز نیز بر اساس فرآیند آندایزینگ است. ظاهری براق به آلومینیوم می دهد که مقاومت آن در برابر خوردگی را بهبود می بخشد. تقریباً شبیه پولیش است که با سفت کردن و فرآیند شیمیایی انجام می شود تا به فلز یک روکش آینه مانند بدهد. آلومینیوم 7000 با دانه های چوب به نظر می رسد مانند یک بافت چوب واقعی است. این بافت چوبی برای تزئین وسایل خانگی و ساخت و ساز ساختمان ایده آل است.

آلومینیوم شش گوش 7000
آلومینیوم شش گوش 7000

دسته بندی آلیاژهای آلومینیوم:

  • گروه 5000 و 6000 با جوش پذیری بالا
  • گروه 2000 با جوش پذیری متوسط
  • گروه 5000 تا 7000 که از آلیاژهای ریخته گری هستند
  • گروه 7000 با استحکام بالا در حرارت پذیری

 

کاربرد آلومینیوم 6 پر (شش گوش) در صنایع مختلف

در صنعت ساختمان سازی و صنایع خودرو سازی از آلومینیوم شش پر استفاده می شود. یکی از ویژگی های فلز آلومینیوم خاصیت غیر مغناطیسی آن است که همین ویژگی بعلاوه دیگر شاخصه های این فلز، کاربرد آن در صنایع نظامی را هم به دنبال دارد.

 

آلیاژ آلومینیوم سری 7000

اکسید زدایی

علاوه بر آلودگی آلی، اکثر آلیاژهای فلزی دریافتی دقیم ارای یک لایه اکسید/هیدروکسید ضخیم هستند که در طی عملیات حرارتی، ساخت و سایر پردازش‌ها تشکیل می‌شود. ترکیب، مورفولوژی، ضخامت و خواص مکانیکی پوشش از سازنده ای به سازنده دیگر و قطعه ای به لات دیگر متفاوت است و قابل تکرار نیست. در مورد آلیاژهای آلومینیوم حاوی منیزیم، مانند آلیاژهای سری 5000، 6000 و 7000، مقیاس آسیاب در مواد عملیات حرارتی تمام یا بیشتر MgO خواهد بود، زیرا به دلیل تحرک بالای منیزیم در آلیاژ آلومینیوم و ترجیح آن است. اکسیداسیون هنگامی که در دمای بالا در معرض جو قرار می گیرد. در آلیاژهای حاوی مس، مانند سری 2000 و 7000، اغلب مس در سطح مشترک اکسید و فلز تجمع می یابد. نشان داده شده است که مس دوام باند را کاهش می دهد، به ویژه در غیاب یک آغازگر ضد خوردگی. تخریب دوام پیوند با افزایش مس در شکل 3 نشان داده شده است . اعتقاد بر این است که مس برای تقویت خوردگی از طریق جفت گالوانیکی با آلومینیوم عمل می کند. اثر منیزیم کمتر واضح است. برخی از نویسندگان گزارش داده اند که دوام تخریب شده با افزایش منیزیم در حالی که دیگران بهبودهایی را در رشد ترک آزمایش گوه با محدوده خاصی از غلظت منیزیم در اکسید (3 تا 12 درصد وزنی) نشان داده اند. تفاوت در مورفولوژی سطح و سایر متغیرها ممکن است در نتایج مختلف نقش داشته باشد. برای اطمینان از سطوح پیوندی تکرارپذیر، مرحله دوم در فرآیند تصفیه از سایش مکانیکی یا یک عامل اکسید زدا که مقیاس اصلی آسیاب را حذف می کند و فلز لخت یا یک سطح نازک اکسید بومی باقی می ماند. سپس چسب برای مرحله بعدی که در آن یک اکسید یا پوشش پایدار رشد یا نهشته می شود، آماده است.

 

آلیاژهای حاوی مس از سری 7000

شناخته شده ترین آلیاژ در بین آلیاژهای حاوی مس 7075 می باشد. این آلیاژها به دلیل خواص مکانیکی بسیار خوب خود ، کاربردهای بیشتری در صنعت مکانیک و ساخت قالب های تزریق پلاستیک دارند.

آنها مستعد خوردگی تنشی ، به ویژه در جهت کوتاه عرضی، و خوردگی لایه برداری هستند. نکات مربوط به مقاومت در برابر خوردگی آلیاژهای سری 2000 در مورد این آلیاژها نیز صدق می کند.

 

آلیاژهای سری 7000 بدون مس

برخلاف آلیاژهای حاوی مس، جوشکاری TIG و MIG با آلیاژهای سری 7000 بدون مس، مانند 7020 امکان پذیر است. در طول خنک شدن، HAZ  با هوا خاموش می شود و خواص مکانیکی نزدیک به دمای T4 نشان می دهد . این یک مزیت در مقایسه با آلیاژهای سری 5000 است که در آنها HAZ در حالت آنیل شده است.

علیرغم تحقیقات زیاد، هنوز کنترل خوردگی لایه برداری آلیاژهای سری 7000 بدون مس امکان پذیر نشده است که در غیر این صورت خواص جالبی برای دیگ سازی خواهد داشت. چندین رویکرد متالورژیکی ممکن است، شامل اصلاح ترکیب، برنامه‌های تبدیل، و غیره است. رویکرد دیگر حفاظت از مناطق جوش داده شده است، که، با این حال، محدود به کاربردهایی است که موضوع بازرسی و رویه‌های نگهداری دقیق هستند. این موضوع استفاده از این آلیاژها را برای تجهیزات نظامی و فضایی توضیح می دهد. حفاظت از نواحی جوش داده شده توسط برجستگی حرارتی یا برآمدگی پلاسما با آلیاژهای آلومینیوم روی (حاوی کمتر از 10٪ روی) نیز پیش بینی شده است.

سوالات متداول:

مزایای آلومینیوم چیست؟

آلومینیوم دارای استحکام کششی بالایی است و در کنار رشد سریع آن، ماده ای مقاوم بوده و صرف نظر از اصالت آن، مقاوم است. ورق های آلومینیومی قوی تر، متراکم تر و قوی تر از ورق های آلیاژی هستند. آلیاژ آلومینیوم قادر به تحمل فشار و دمای بالا نسبت به دیگر فلزات موجود می باشد.

آلیاژ آلومینیوم به چه صورت دسته بندی می شود؟

گروه 5000 و 6000 با جوش پذیری بالا / گروه 2000 با جوش پذیری متوسط / گروه 5000 تا 7000 که از آلیاژهای ریخته گری هستند / گروه 7000 با استحکام بالا در حرارت پذیری

آلومینیوم 6 پر (شش گوش) در چه صنایعی کاربرد دارد؟

در صنعت ساختمان سازی و صنایع خودرو سازی از آلومینیوم شش پر استفاده می شود. یکی از ویژگی های فلز آلومینیوم خاصیت غیر مغناطیسی آن است که همین ویژگی بعلاوه دیگر شاخصه های این فلز، کاربرد آن در صنایع نظامی را هم به دنبال دارد.

برای مشاوره و اطلاع از قیمت پروفیل ساختمانی و صنعتی و آلیاژهای سری 7 و سری 6  با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۸۷۱۷۱۱۳۱  ۰۹۱۸۷۱۷۱۹۳۱

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

اکسترود-آلومینیوم

اکسترود آلومینیوم

آیا تا به حال در مورد اکسترود آلومینیوم چیزی شنیده‌اید؟ به طور کلی اکسترود یا اکستروژن، موجب پیشرفت چشم‌گیری در صنعت آلومینیوم و به ویژه

لوله-آلومینیوم-کولر

لوله آلومینیوم کولر

لوله آلومینیوم کولر یکی از انواع لوله های فلزی می باشد معمولا از روکش مس برای کولر استفاده می شود. که در تهیه آن از

تسمه-آلومینیوم-صنایع-الکترونیک

تسمه آلومینیوم صنایع الکترونیک

تسمه ها یکی از مواردی هستند که در صنایع مختلف کاربرد های بسیاری دارند. تسمه آلومینیوم که متریال اصلی آن آلومینیوم می باشد؛ دارای کاربرد