آلوم کار بهترین مجموعه تولید کننده پروفیل آلومینیوم | شمش آلومینیوم | پروفیل آلومینیوم درب و پنجره | پروفیل آلومینیوم ساختمانی

دریافت قیمت روز

بیلت آلومینیوم آلیاژی

بیلت آلومینیوم آلیاژی
فهرست مطالب

یکی از آلیاژهای کاربردی که در صنایع بسیار استفاده می شود بیلت آلومینیوم می باشد این نوع آلیاژ که از آلیاژهای شمش آلومینیوم حساب می شود دارای یک سری ویژگی های منحصر به فرد می باشد که ما در این مقاله قصد داریم این ویژگی ها را شرح دهیم تا افراد آگاهی لازم جهت خرید این نوع آلیاژ را داشته باشند ولی قبل از هر چیزی بهتر است ابتدا با تعریف بیلت آلومینیوم آلیاژی آشنا شوید.

 

بیلت آلومینیوم آلیاژی: بیلت آلومینیومی یک بلوک جامد می باشد که از خانواده شمش های آلومینیومی حساب می شود بهتر است بدانید که این دو آلیاژ از دسته ی محصولات ریخته گری حساب می شوند و در صنایع اکستروژن مورد استفاده قرار می گیرند.

 

بیلت آلومینیوم آلیاژی

همان طور که می دانید یکی از کاربردی ترین و مهم ترین عناصر در جهان، آلومینیوم می باشد این نوع عنصر دارای فراوانی بسیاری می باشد و در صنعت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

آلومینیوم ها فرآورده های مختلف و متنوعی دارند که یکی از این فرآورده ها بیلت آلومینیوم آلیاژی می باشد آلیاژهای آلومینیوم آلیاژهایی با خاصیت فلزی هستند که معمولاً شامل ۹۰–۹۶٪ آلومینیوم بوده و علاوه بر آن دارای یک یا چند عنصر دیگر هستند که به منظور بهبود خواص به آلومینیوم افزوده شده‌اند. معمولاً این آلیاژهای علاوه بر عناصر آلیاژی اصلی شامل چندین عنصر آلیاژی فرعی نیز هستند که مقدار بسیار کمی داشته ولی تأثیر زیادی بر خصوصیت‌های آنها دارند.

 

برای خرید پروفیل آلومینیوم به مجموعه آلوم کار مراجعه فرمایید.

 

خصوصیات بیلت آلومینیوم 6063
• قابلیت جوشکاری قطعات افزایش می یابد
• آنودایز شده آن ( آنادایز آلومینیوم آلیاژی ) مقاومت به خوردگی را افزایش می دهد.

 

روش انجام بیلت آلومینیوم

فرآیند ریخته گری پیوسته (ریخته گری DC) که در سال ۱۹۳۳ گسترش پیدا کرد روشی است که امروزه برای تولید بیلت های اکستروژن آلومینیوم به کار می رود. در این روش آلومینیوم مذاب در قالب آب گرد با عمق کم ریخته می شود. این قالب معمولا سطح مقطعی گرد دارد که به هنگام شروع انجماد مذاب در قالب قسمت زیرین قالب (دامی) با سرعت کنترل شده ای شروع به پایین رفتن می کند و بر روی سطح تازه منجمد شده بیلت در حال خروج از قالب آب پاشیده می شود.

اخیرا استفاده از ماشین های ریخته گری DC بزرگتر با سیستم های کنترلی  برنامه پذیر افزایش یافته است. استفاده از حس گرها و نرم افزارهای کامپیوتری سیستم های خودکار می توان پارامترهای متعدد ریخته گری را کنترل نمود.

آلیاژها و اندازه بیلت های مختلف نیازمند قالب های متفاوت هستند.
در ریخته گری بیلت آلومینیوم، فلز مذاب درون کوره از طریق راهگاه های انتقال و توزیع مذاب که با آسترهای نسوزی که در قسمت های مختلف سیستم به کار رفته اند به واحد گاز زدایی و سپس به واحد فیلتراسیون و در نهایت به واحد انجماد با استفاده از مبردهای مستقیم عمودی (DC) انتقال می یابد. روش ریخته گری DC در مقایسه با روش های دیگر مانند ریخته گری با قالب تکبار خصوصا برای تولید آلیاژهای پر استحکامی مانند سری های ۲۰۰۰ و ۷۰۰۰ دارای مزایایی است:
۱- حداقل جدایش فازی
۲- توانایی تولید بیلت های بزرگ
۳- کم ترین مقدار ترک در آلیاژهای پر استحکام
۴- انتقال آرام و یکنواخت مذاب در دمای بالنسبه پایین برای جلوگیری از بروز مشکلات عدیده
به طور کلی کیفیت بیلت آلومینیوم به طور مستقیم و غیر مستقیم بر بهره وری و کیفیت محصول اکستروژن اثر دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تولید هیت سینک آلومینیومی

هیت سینک یا گرما بر نوعی قطعه فلزی است که جهت کاهش گرمای حین کار قطعاتی مانند انواع ال ای دی، انواع سیستم های صوتی

تسمه-آلومینیوم-انعطاف-پذیر

تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر

یکی دیگر از قطعات پرکاربرد در صنعت تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر می باشد. تسمه آلومینیومی برای انتقال قدرت بطور گسترده استفاده می شود که از

میلگرد آلومینیوم 1050

یکی از آلومینیوم های تقریبا خالص که در صنایع شیمیایی کاربرد فراوانی دارد میلگرد آلومینیوم 1050 می باشد. این قطعه کاربردی به دلیل مقاومت در

میلگرد آلومینیوم 2024

میلگرد آلومینیوم 2024

میلگرد آلیاژ 2024 آلومینیوم پرکاربردترین فلز در جهان است. سبک، بادوام و کم هزینه این ها تنها برخی از مزایایی است که میلگرد آلومینیوم 2024 را