آلوم کار بهترین مجموعه تولید کننده پروفیل آلومینیوم | شمش آلومینیوم | پروفیل آلومینیوم درب و پنجره | پروفیل آلومینیوم ساختمانی

دریافت قیمت روز

فروش آلومینیوم تراشکاری

فروش آلومینیوم تراشکاری
فهرست مطالب

تراشکاری و آسیاب آلومینیوم

آلومینیوم یک ماده پرکاربرد در تولید قطعات تراشیده و آسیاب شده است. خواص مواد، انتخاب آلیاژها و ابزارها، استفاده از پارامترهای بهینه برش چالش هایی هستند که آلوم کار با دانش و تجربه فراوان به آن ها تسلط پیدا کرده است. به عنوان یک تولید کننده پروفیل آلومینیوم حرفه ای، آلوم کار با سابقه ی طولانی مدت در زمینه تولید و فروش، نیازهای خاص شما را در زمینه های مختلف برآورده خواهد کرد.

برای مشاوره و اطلاعات قیمت محصولات مختلف آلومینیوم با ما تماس بگیرید. ۰۹۱۸۷۱۷۱۹۳۱

آلومینیوم چیست؟

آلومینیوم یکی از رایج ترین فلزات موجود، نه تنها در پوسته زمین است. همچنین اغلب برای کاربردهای صنعتی استفاده می شود. آلومینیوم یکی از فلزات به اصطلاح سبک است (چگالی 2.7 گرم بر سانتی متر مکعب). وزن مخصوص کم آن نیز یکی از مهمترین خواص مواد آن است.

 

آلومینیوم چگونه ساخته می شود؟

آلومینیوم در طبیعت تقریباً فقط به صورت چسبیده به عنوان سنگ معدن آلومینیوم وجود دارد. متداول ترین سنگ معدن آلومینیوم برای مصارف صنعتی “بوکسیت” است.  معمولا از مناطق استوایی برزیل، آفریقا و استرالیا می آید.

استخراج آلومینیوم از سنگ معدن آلومینیوم یک فرآیند بسیار انرژی بر است. به همین دلیل امروزه معمولاً از آلومینیوم ثانویه استفاده می شود که از طریق بازیافت بسیار کم انرژی به دست می آید.

 

فروش آلومینیوم تراشکاری
فروش آلومینیوم تراشکاری

آلومینیوم چه خواصی دارد؟

آلومینیوم یک فلز بسیار سبک است. وزن مخصوص آن تقریباً یک سوم فولاد است. رسانای بسیار خوبی برای حرارت و همچنین رسانایی الکتریکی خوبی دارد.  بعلاوه مقاومت در برابر خوردگی بالا بسیار مهم است که می توان آن را با آندایز کردن آلومینیوم یا آلیاژ آلومینیوم پس از تراشکاری و آسیاب افزایش داد.

خواص آلومینیوم:

  • مقاومت بالا در برابر خوردگی
  • هدایت الکتریکی خوب
  • رسانای حرارتی خوب
  • پایداری بالا از آلیاژهای آلومینیوم جامد
  • قابلیت بازیافت عالی

آلومینیوم خالص دارای استحکام کششی تنها 45N/mm2 و نقطه ذوب 660.3 درجه سانتیگراد است. هر دو برای تراشکاری یا آسیاب ناکافی هستند، زیرا ممکن است در زمان گرم شدن، حتی مدت ها قبل از نقطه ذوب، دچار تغییر شکل عظیمی شوند. بنابراین آلومینیوم خالص عملاً برای تراشکاری نامناسب است. به دلیل این خواص مواد عملاً به صورت صنعتی استفاده نمی شود.

 

آلومینیوم را به چه شکلی می توان تبدیل یا آسیاب کرد؟

آلومینیوم و آلیاژهای آن قابلیت ماشینکاری خوبی دارند. با این حال، نمرات با استحکام کم می توانند براده های بلندی تشکیل دهند و به راحتی به لبه برش بچسبند (اثر لکه دار). آلیاژهای آلومینیوم با بریلیم، مس، منیزیم، منگنز، نیکل یا روی تقریباً منحصراً برای تراشکاری و آسیاب استفاده می شوند. هر چه استحکام آلیاژ بیشتر باشد، برای تراشکاری و فرزکاری مناسب تر است. آلیاژهای آلومینیوم به استحکام کششی 200 تا 450 نیوتن بر میلی‌متر مربع دست می‌یابند. در موارد شدید، تا 700N/mm2.

آلیاژهای آلومینیوم سخت کاری شده یا سخت شده با سن برای تراشکاری و فرزکاری مناسب هستند. رفتار براده برداری با افزایش استحکام آلیاژها بهبود می یابد. افزودن سرب، که هنوز چند سال پیش رایج بود – و خواص ماشینکاری را بهبود می بخشد – اکنون فقط تا سطح 0.4٪ به دلیل دستورالعمل RoHS (دستورالعمل محدودیت استفاده از مواد خطرناک خاص در) مجاز است. ضایعات تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی). جایگزین استفاده از قلع به عنوان عنصر شکستن تراشه است.

 

چالش ها در ماشینکاری قطعات آلومینیومی و قطعات آسیاب شده

بسته به ترکیب آنها، آلیاژهای آلومینیوم دارای خواص تغییر یافته ای هستند، به عنوان مثال از نظر استحکام، شکل پذیری (تغییر شکل) و مقاومت در برابر خوردگی. فرآیندهای مختلف تقویت و سخت شدن نیز بر خواص تأثیر می گذارد.

آلومینیوم و آلیاژهای آن برای ماشینکاری با سرعت بالا مناسب هستند.
انتخاب آلیاژ مناسب، مناسب برای قطعه کار و فرآیند ماشینکاری، نیاز به تجربه زیادی دارد.

 

پارامترهای برش ایده آل برای تراشکاری و آسیاب آلومینیوم

نه تنها خواص مواد و ترکیب آلیاژ در ماشینکاری آلومینیوم نقش دارد، بلکه در انتخاب پارامترهای ماشینکاری مناسب نیز نقش دارد.

  • سرعت برش
  • کیفیت ابزار
  • خنک کننده

برای سرعت برش، یعنی عمق برش و سرعت تغذیه ابزار، ترکیب آلیاژ مهم است. به خصوص نسبت سیلیکون و در نتیجه تغییر استحکام آلیاژ نقش تعیین کننده ای برای پارامترهای برش صحیح دارد. این کار نتایج خوب برش و حذف تراشه بهینه را تضمین می کند.

مناطق کاربرد اصلی قطعات تبدیل شده آلومینیومی، قطعات آسیاب شده آلومینیوم و مواد آلومینیوم

  • صنعت هوافضا
  • مهندسی خودرو
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی تولیدات گیاهی

برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها با ما تماس بگیرید ۰۹۱۸۷۱۷۱۱۳۱۰۹۱۸۷۱۷۱۹۳۱

سوالات متداول:

آلومینیوم چیست؟

آلومینیوم یکی از رایج ترین فلزات موجود، نه تنها در پوسته زمین است. همچنین اغلب برای کاربردهای صنعتی استفاده می شود. آلومینیوم یکی از فلزات به اصطلاح سبک است (چگالی 2.7 گرم بر سانتی متر مکعب). وزن مخصوص کم آن نیز یکی از مهمترین خواص مواد آن است.

ویژگی های فلز آلومینیوم چیست؟

مقاومت بالا در برابر خوردگی / هدایت الکتریکی خوب / رسانای حرارتی خوب / پایداری بالا از آلیاژهای آلومینیوم جامد / قابلیت بازیافت عالی

برش ایده آل، تراشکاری و آسیاب آلومینیوم به چه عواملی بستگی دارد؟

سرعت برش، کیفیت ابزار، خنک کننده. برای سرعت برش، یعنی عمق برش و سرعت تغذیه ابزار، ترکیب آلیاژ مهم است. به خصوص نسبت سیلیکون و در نتیجه تغییر استحکام آلیاژ نقش تعیین کننده ای برای پارامترهای برش صحیح دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

اکسترود-آلومینیوم

اکسترود آلومینیوم

آیا تا به حال در مورد اکسترود آلومینیوم چیزی شنیده‌اید؟ به طور کلی اکسترود یا اکستروژن، موجب پیشرفت چشم‌گیری در صنعت آلومینیوم و به ویژه

لوله-آلومینیوم-کولر

لوله آلومینیوم کولر

لوله آلومینیوم کولر یکی از انواع لوله های فلزی می باشد معمولا از روکش مس برای کولر استفاده می شود. که در تهیه آن از

تسمه-آلومینیوم-صنایع-الکترونیک

تسمه آلومینیوم صنایع الکترونیک

تسمه ها یکی از مواردی هستند که در صنایع مختلف کاربرد های بسیاری دارند. تسمه آلومینیوم که متریال اصلی آن آلومینیوم می باشد؛ دارای کاربرد