آلوم کار بهترین مجموعه تولید کننده پروفیل آلومینیوم | شمش آلومینیوم | پروفیل آلومینیوم درب و پنجره | پروفیل آلومینیوم ساختمانی

دریافت قیمت روز

بیلت آلومینیوم تبدیلی

بیلت آلومینیوم تبدیلی
فهرست مطالب

بیلت آلومینیوم تبدیلی

در توضیح بیلت آلومینیوم باید گفت یکی از محصولات نیمه ساخته ریخته گری آلومینیوم که به صورت انواع شمش آلومینیوم می باشد به حساب می آید و کاربرد هایی در صنایع اکستروژن آلومینیوم و دیگر صنایع دارد و در ابعاد و اندازه و قطر های مختلفی (بیشتر بیلت 7 اینچ) بر حسب سفارشاتی که از مشتریان می گیرند تولید می شود.

بیلت آلومینیوم از محصولاتی است که در صنایع ریخته گری آلومینیوم بیشترین کاربرد را دارد که بیشترین موردی که مصرف می شود ریخته گری در صنعت اکستروژن آلومینیوم می باشد.

 

بیلت آلومینیوم تبدیلی

 

بیلت ذوب مجدد یا تبدیلی

بیلت هایی هستند که از ذوب مجدد ضایعات آلومینیوم تولید می شوند.بزرگترین عیب این بیلت ها، عدم توانایی آلیاژبندی صحیح آنهاست.

 

ریخته گری پیوسته در تولید انواع بیلت آلومینیوم

در روش ریخته گری یک قالب گرد وجود دارد که در اطراف آن آب یا روغن جریان دارد و آلومینیومی که مذاب شده به داخل آن ریخته می شود. روش ریخته گری پیوسته در تولید انواع بیلت آلومینیوم روشی است که در تولید بیلت های اکستروژن آلومینیوم استفاده می شود. مواد مذاب آلومینیوم داخل قالب با سرعت از پیش تعریف شده ای وارد می شود و بعد از اینکه مواد مذاب به حالت جامد تبدیل شد و از قالب در حین خارج شدن بود به سطح آن آب پاشیده می شود.
امروزه از ماشین های ریخته گری استفاده های فراوانی می شود و برای کنترل کردن مواردی که در حین ریخته گری بیلت های آلومینیومی اتفاق می افتد از حسگرها و نرم افزار های متعددی استفاده می شود.
به ترتیب روش ریخته گری بیلت آلومینیوم به این صورت می باشد که شمش آلومینیوم و سایر عناصر تشکیل دهنده آلیاژ مورد نظر در ابتدا وارد کوره می شود و فلز مذاب به قسمت گاز زدایی منتقل می شود و مرحله بعدی عبور از فیلتر های مخصوص است و در آخر مواد با استفاده از مبرد به دمای پایین و انجماد می رسند. مبرد ها در این روش عمودی هستند که در این روش ریخته گری برای تولید آلیاژ های با استحکام مانند سری 2000 و 7000 استفاده می شود.

 

مزایای ریخته گری با مبردهای عمودی

روش ریخته گری که از مبردهای عمودی استفاده می کند مزایایی دارد که می توان از مهمترین آنها اشاره کرد به:

  • کمترین جدایش فازی
  • تولید بیلت های آلومینیوم بزرگ
  • در آلیاژ های آلومینیوم ترک بسیار کمی ایجاد می شود 
  • مواد مذاب با سرعت بسیار کمی وارد می شوند که مشکلات بسیار کمی ایجاد می شود.

انواع بیلت آلومینیوم

  • بیلت آلومینیوم وارداتی (بیلت دوبال)
  • بیلت آلومینیوم DC یا عمودی
  • بیلت آلومینیوم  تبدیلی یا ذوب مجدد
  • بیلت آلومینیوم استاندارد ایرالکو

از انواع بیلت می توان موارد بالا را نام برد که هر کدام در شرکت های مختلفی بنا به نیاز مشتریان تولید و عرضه می شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تسمه-آلومینیوم-صنایع-الکترونیک

تسمه آلومینیوم صنایع الکترونیک

تسمه ها یکی از مواردی هستند که در صنایع مختلف کاربرد های بسیاری دارند. تسمه آلومینیوم که متریال اصلی آن آلومینیوم می باشد؛ دارای کاربرد

میلگرد آلومینیوم 3003

میلگرد آلومینیوم 3003

فلز آلومینیوم یکی از فراوان ترین عناصر در پوسته ی زمین می باشد. فراوانی، و خواص منحصر به فردی از این فلز مانند استحکام، مقاومت

تولید-هیت-سینک-آلومینیومی

تولید هیت سینک آلومینیومی

هیت سینک یا گرما بر نوعی قطعه فلزی است که جهت کاهش گرمای حین کار قطعاتی مانند انواع ال ای دی، انواع سیستم های صوتی

تسمه-آلومینیوم-انعطاف-پذیر

تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر

یکی دیگر از قطعات پرکاربرد در صنعت تسمه آلومینیوم انعطاف پذیر می باشد. تسمه آلومینیومی برای انتقال قدرت بطور گسترده استفاده می شود که از